Ulaganje u marketing polazišna je točka za promjenu smjera cijelog gospodarstva

Zelena ideja je projekt HURA-e i partnera pokrenut s ciljem pomaganja lokalnim ekološkim proizvođačima u njihovom nastupu na tržištu, kroz pružanje besplatnih usluga promocije od strane marketinških stručnjaka.

Agencije okupljene oko HURA-e unutar ovog projekta demonstrirat će u kojoj mjeri marketinški stručnjaci mogu pomoći plasmanu eko proizvoda te razvoju eko proizvodnje s namjerom pozitivnog utjecaja na ukupnu gospodarsku situaciju u Hrvatskoj.

U petak 15. studenoga su završene prijave ekoloških proizvođača, a sada će neovisni stručni žiri, kojeg čine stručnjaci iz područja ekološke proizvodnje, marketinga ekoloških poljoprivrednih proizvoda i poduzetništva u području ekološke proizvodnje, evaluirati prijave utvrđujući njihovu ispravnost te odabrati one koje ulaze u uži krug natječaja, uzimajući u obzir ponajprije potencijal prijavljenog projekta.

Jedna od agencija članica HURA-e koja se rado odazvala pozivu na sudjelovanje u Zelenoj ideji je i TF Marketing. Suzana Kulaš, direktorica TF Marketinga, iznijela je razloge zbog kojih su se uključili u Zelenu ideju i zašto smatraju važnim projekte ovog tipa.

Smatrate li da je Zelena ideja dobra ideja?

“Podržavamo Zelenu ideju kao održivi projekt koji podupire male proizvođače eko proizvoda. Prodaja konvencionalne industrije hrane i pića pada, dok organic industrija raste. Primjerice, u SAD-u je 2011. organic industrija porasla za 9,5 odsto i ostvarila 31,5 milijardu USD prodaje. Glavni prodavači u Americi su veliki lanci poput Wallmarta koji odvajaju sve više i više polica za organic proizvode. I u Hrvatskoj se pojavljuju robni lanci sa organic proizvodima te se nadam da će osigurati plasman domaćim proizvođačima eko proizvoda.”

Zašto ste se odlučili priključiti ovoj HURA-inoj inicijativi?

“Ja osobno, a i moje kolege u TFM-u, razmišljamo održivo već godinama, to je naš stil života i samim time smatramo prirodnim pridružiti se ovoj inicijativi. Organska hrana naš je izbor i nadamo se da će postati dostupnija svakome, jer sami svjedočimo koliko je kvalitetnija i ukusnija. Hrana tretirana pesticidima, antibioticima, hormonima ili GMO hrana izaziva brojne nove bolesti i alergije. TFM-ovci su zato mlađi, ljepši i sretniji te daleko učinkovitiji i manje oboljevaju. Kreativniji su u svojim uradcima i svakodnevnim poslovnim izazovima upravo zahvaljujući zdravoj prehrani, dolasku na posao biciklom ili vježbanju joge u pauzi. :)”

Jeste li već imali prilike surađivati s nekim od ekoloških proizvođača ili raditi na nekom eko orijentiranom projektu?

“TFM je sa CID-om Ante Babića i još desetak entuzijasta, pokrovitelja projekta, prije dvije godine pokrenuo projekt i udrugu ZelenJava. Kroz projekt smo komunicirali i nastojali potpomoći i domaćim proizvođačima hrane, ali i puno šire, osvijestiti i senzibilizirati javnost na važnost održivosti. ZelenJava nastavlja svojim radom i pripremamo nove projekte kojima ćemo i nadalje širiti održivost kao koncept u našoj domovini, ali i regiji.”

“Želimo pomoći kompanijama u Hrvatskoj da razviju održive projekte kao polazište za uspješnije poslovanje i bolje poslovne rezultate. CSR je budućnost uspješne kompanije, u svijetu su to potvrdili konkretni primjeri, želimo ih implementirati i u Hrvatskoj!”

“Pokrenuli smo brojna pitanja odgoja djece, problema u ponašanju uzrokovanih pogrešnim navikama u prehrani ili aktualna pitanja poput cijepljenja. Širili smo pozitivne priče domaćih kompanija poput Siemensa, Vipneta, Holcima i PBZ carda / American Expressa koji već rade na obnovljivim izvorima energije, potiču očuvanje okoliša i doniraju zelene udruge. Pratili smo akcije razminiravanja Hrvatske i pokušali na razminiranim prostorima pokrenuti eko proizvodnju. Poticali smo energetsku učinkovitost pri gradnji, u suradnji sa Savjetom za zelenu gradnju. Kuhali smo zdravo i donosili recepte te educirali o zdravim namirnicama.”

Vjerujete li da se marketingom mogu pokrenuti pozitivne promjene u društvu i gospodarstvu?

“Ulaganja u marketing su u krizi bila među prvima na listi za štednju. Rezultat rezanja marketinških budžeta jest da se kriza produbila, prodaja pala, potrošnja se svela na štednju koja je sama sebi svrha. Kompanije gube radna mjesta, a ljudi su sve depresivniji i bolesniji. Marketing se mora redefinirati i postati održiv. Valorizacije rada moraju dobiti drugu dimenziju. Ono što je nekada bilo precijenjeno, danas je podcijenjeno. Ponovno ulaganje u marketing polazišna je točka za promjenu smjera cijelog gospodarstva i ekonomije, ali u održivom smjeru.”

Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje u svom sastavu okuplja društva za tržišno komuniciranje, a djeluje promičući i unaprijeđujući zajedničke interese agencija članica s ciljem definicije i razvijanja najviših standarda profesionalne prakse oglašivačke i komunikacijske industrije. Trenutno u svom sastavu broji 33 članice i zastupa preko polovine ukupnih marketinških budžeta u Hrvatskoj. HURA je članica EACA-e (European Association of Communications Agencies), a redovito surađuje sa srodnim organizacijama u Hrvatskoj i svijetu.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr