Televizijski i medijski profesionalci stižu u Dubrovnik

New Europe Market u Dubrovniku će u svibnju ove godine prvi put okupiti profesionalce s područja televizije, produkcije, marketinških agencija, IPTV-a, kabelske distribucije, kao i sve važne ljude iz medijskoga svijeta. U četiri će dana sudionici NEM-a na tematskim panelima moći saznati najnovije trendove u industriji.

IZAZOVI PRODAJE OGLASNOG PROSTORA NA LOKALIZIRANIM KANALIMA

Koja je važnost gledanosti u okružju globalne krize i hoće li strategija shotgun oglašavanja izgubiti dio tržišnoga kolača u korist precizno ciljanih kampanja? Koja je stvarna snaga ciljane publike?

John Florescu, direktor Centradea, američke medijske tvrtke koja radi na području Središnje i Istočne Europe, u svojoj je karijeri stvorio više od 150 sati nacionalnog i međunarodnog programa za najveće svjetske televizijske mreže. “TV-zvijezde, serije, producenti, mreže, dioničari – svi oni žive od gledanosti. Ignorirati tu činjenicu znači prizivati katastrofu – i to se događa cijelo vrijeme. Knjiga koja govori o tome kako steći i interpretirati gledanost te reagirati na nju tekst je koji se uvijek iznova piše.”

Direktor Nielsen Audience Measurementa Darko Broćić tijekom karijere duge gotovo četvrt stoljeća bavio se svim vrstama primijenjenih istraživanja u različitim područjima poput istraživanja tržišta, javnog mnijenja i medija.

“Postojanje kvalitetnih podataka o gledanosti TV-programa uvijek je od iznimne važnosti. Posebno u situaciji kada su budžeti za TV-oglašavanje sve limitiraniji, a konkurencija sve veća i veća. U takvoj situaciji tržišni uspjeh mogu očekivati samo oni koji se najdirektnije obraćaju svojoj primarnoj ciljanoj grupi.”

Magdalena Malinova predsjednica je uprave i vlasnica Manta Consultinga, regionalne tvrtke koja se bavi medijskim savjetovanjem.

“U modelima prodaje oglasnog prostora na televiziji uloga podataka o gledanosti ključna je potpora čitavom sustavu s obzirom na to da se modeli temelje na dostavi gledanosti. Za specijalizirane kanale dostupne na platformama najveći izazov predstavlja potencijalna veličina dostupne publike. Na velikim tržištima, kao što su zemlje BRIC-a, gledanost od 0,5% predstavlja jedan do šest milijuna potencijalnih potrošača čija kupovna moć kontinuirano raste. S druge strane, u zemljama Adriatic regije 0,5% gledanosti predstavlja 10 do 35 tisuća potencijalnih potrošača. Specijalizirani kanali moraju se distancirati od ‘klasičnog modela dostave gledanosti’, odnosno usmjeriti se k drugim parametrima dostupnima u sustavima za mjerenje gledanosti kao što su afinitet, lojalnost i ekskluzivnost publike.”

Nakon više od deset godina iskustva u medijskoj industriji, Marin Latković danas je zadužen za razvoj, vođenje i koordinaciju medijske grupacije Vivaki u Hrvatskoj i BiH.

“Što se tiče važnosti mjerenja, svakako smatram da je kvalitetno i neovisno mjerenje gledanosti osnovni alat za cjelokupnu medijsku industriju. Ono primarno definira poziciju pojedinih televizija na tržištu oglašavanja. Televizija je i dalje najmoćniji medij, a razumijevanje načina gledanja televizijskih kanala i praćenja rezultata u realnom vremenu osnovni je preduvjet uspješne TV-kampanje.”

Više informacija o NEM-ovim panelima i govornicima može se naći na službenoj stranici http://www.neweumarket.com.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr