Pripovijedanje kao oružje

Mogu li suvremeni brandovi imati koristi od jedne tako stare vještine kao što je pripovijedanje?

Još od spiljskih crteža i usmenih predaja ljudi su komunicirali pripovijedanjem. Ali kratak raspon pozornosti današnjeg gledatelja postao je mantra gotovo svakog medijskog djelatnika, i to je često izlika zašto sve mora biti bombastično, površno i kratko. No, je li to baš pravi put?

Istina je da je pripovijedanje uvijek jednako važno, a razlika je što se danas iz klasičnih formi premjestilo u cjelokupno medijsko okruženje. Danas je mnogo zahtjevnije ispričati svoju priču, ali samim time i važnije. Ljudi komuniciraju na nebrojeno mnogo načina, neusporedivo s nekim prošlim vremenima. Priča se širi kroz mnogo kanala. Nekad smo imali knjigu, film, televiziju, stripove. Danas imamo sve to, ali i prijenosna računala, pametne telefone, Google Glass, citylighte koji govore, aplikacije, You Tube i instagrame. A pripovijedanje je u srcu svega.

Najjači brandovi prepoznali su snagu priče. Pripovijedanje je važnije nego ikad, i to ne samo u stvaranju reklama, nego u stvaranju brandova. Zapamtimo da se najveći dio vrijednosti velikih kompanija temelji na brand equityju. Oni znaju da svojim konzumentima prije svega moraju prodati svoju priču.

Većina je današnjih brandova u očima korisnika apsolutno zamjenjiva. Jedini je način da zadrže korisnika da imaju priču koja će ga zanimati na osobnoj razini. Ljudi, na sreću, imaju urođenu potrebu za pričom, za emocijom. To potvrđuje čak 93% ljudi koji bi kupili proizvod koji je povezan s nekim društveno odgovornim radom. Ljudi žele osjetiti da čine dobro, a brandovi im to mogu omogućiti.

Pogledajte kako to rade neki svjetski poznati brandovi.
Coca Cola – http://www.arctichome.be/
Nike – http://www.livestrong.org/
Starbucks – http://www.youtube.com/watch?v=CwywFjsTujo

Ukratko.
Uspjeh vašeg biznisa proporcionalan je emocionalnom učinku koji imate na svoje kupce.
Emocionalni učinak na vaše kupce proporcionalan je društvenom utjecaju vašeg ‘višeg cilja’.
Društveni utjecaj vašeg ‘višeg cilja’ proporcionalan je uspjehu vašeg biznisa.

Pa vi vidite hoćete li raditi samo na maksimalnom povećavanju profita bez obzira na sve ili ćete promijeniti priču.

Autor teksta
HURA: Dragan Lakićević, kreativni direktor agencije Grey Zagreb

Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje u svom sastavu okuplja društva za tržišno komuniciranje, a djeluje promičući i unapređujući zajedničke interese agencija članica s ciljem definicije i razvijanja najviših standarda profesionalne prakse oglašivačke i komunikacijske industrije. Trenutno u svom sastavu broji 31 članicu i zastupa preko polovine ukupnih marketinških budžeta u Hrvatskoj. HURA je članica EACA-e (European Association of Communications Agencies), a redovito surađuje sa srodnim organizacijama u Hrvatskoj i svijetu.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr