KVALITETEN KADAR ZBRISAO

‘POVISILI SMO PLAĆE I ZA 1000 KUNA SAMO DA NAM KAMIONI NE STOJE’: Prijevoznici na mukama zbog pomanjkanja vozača

Iako se poslodavci prijevoznici trude kako bi poboljšali financijske uvjete rada svojim radnicima, oni iskusni vozači mahom i dalje odlaze u druge zemlje Europske unije pa u Lijepoj našoj itekako vape za radnom snagom.

Hrvatski prijevoznici vape za vozačima i poput građevinara apeliraju za uvoz radne snage, piše Poslovni dnvenik. Potvrđuje to i predsjednik Uprave Ricarda iz Darde Milan Vrdoljak navodeći kao je situacija u njegovoj tvrtki također kritična. “Odgovorno tvrdim da na Zavodu za zapošljavanje u Republici Hrvatskoj nema nijedan profesionalni vozač koji je zainteresiran za rad. Ako netko tvrdi da ima, ja ga molim za objašnjenje kako je to moguće kada tvrtke koja se bave prijevozom u Hrvatskoj i u EU imaju manjak vozača”, kaže on dodajući kako je i on raspisao natječaj za 50 vozača.

Direktor špediterske tvrtke Primaco šped. Petar Šimić pojašnjava kako je problemu doskočio poboljšanjem financijskih uvjeta. “Procijenili smo da nam se više isplati podići plaće vozačima za oko tisuću kuna nego da nam kamioni stoje. Dnevni ukupni trošak kamiona je oko 200 eura, bez obzira da li on radi ili stoji. Ako se zna da trošak vozača čini 10 do 20 posto ukupnih troškova poslovanja, jasno je da se više isplati dati veće plaće nego dopustiti da kamioni ne voze”, pojašnjava Šimić dodasjući kako s nestrpljenjem očekuju najavljenu poreznu reformu kojom bi se rasteretila davanja na plaće. No, i on tvrdi kako bi radnike bilo najbolje uvoziti.

Prema riječima predsjednika Izvršnog odbora Udruge prometa Hrvatske udruge poslodavaca Zvonimira Šćureca, vozači s iskustvom i dalje mahom odlaze u razvijenije zemlje Europske unije i to privučeni većim iznosima plaća što stvara problem domaćim prijevozničkim tvrtkama koje vape za kvalitetnim kadrom.

TRAŽI SE ‘DINAMIČNIJI’ UVOZ RADNE SNAGE: ‘Nedostaje zavarivača, vozača, kuhara, konobara…

Kratkoročno uvoz, dugoročno edukacija novih kadrova

“Situacija se nimalo ne poboljšava nego postaje sve gora bez obzira što su svi vodeći prijevoznici u zadnje vrijeme dodatno poboljšali radne uvjete i primanja vozača i učinili ih istima ili vrlo sličnima onima u inozemstvu”, napominje dodajući kakoiz HUP-a kontinuirano traže rješenje od Ministarstva koje imzakonima i propisima regulira sve vezano uz radnu snagu.

“Prijevoznici predlažu uključivanje u obrazovanje i financiranje obuke novih vozača, ali taj proces je srednjoročan i/ili dugoročan te, čak i ako bude uspješan, mnoge ga priijevozničke tvrtke neće doživjeti. Vozača u Hrvatskoj nema. Liste nezaposlenih vozača na zavodima za zapošljavanje su fiktivne, a nadležna ministarstva prebacuju odgovornost jedni na druge. Međutim, problem nije samo u realnom sektoru, već i javne, komunalne i državne tvrtke imaju iste muke”, navodi Šćurec dodajući kako bi zbog propisanih kvota bilo dobro radnike uvoziti iz zemalja koje nisu članice EU što su već učinile Slovenija i Njemačka.

Nadalje napominje kako to zanimanje treba promovirati te sustav školovanja učiniti dovoljno brzim i učinkovitim kako bi na ttržište izbacivao dovoljan broj novih vozača. Kada bi to bilo tako, prijevoznici bi sustav i sufinacirali.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr