IMPRESIVNA TVRTKA

PELJEŠKI MOST GRADIT ĆE KINEZI? Evo kakva su remek djela dosad izgradili

Kineska državna korporacija China Road and Bridge Corporation (CBRC) najozbiljniji je kandidat za posao izgradnje Pelješkog mosta i sasvim je izgledno da bi u idućih desetak dana trebala biti prihvaćena najjeftinija ponuda CRBC-a vrijedna 2,08 milijardi kuna bez PDV-a.

U ovom trenutku u tijeku je završna evaluacija sve tri pristigle ponude u Hrvatskim cestama te definitivna odluka još uvijek nije donesena, ali je prema neslužbenim informacijama, kineska državna korporacija vrlo blizu odabiru, kako zbog najmanje cijene koja je gotovo 600 milijuna kuna jeftinija od kunkurencije, tako i zbog bankarskih garancija te izuzetnih referenci CBRC-a, piše Novi list.

UZ CBRC ponudu su predali i austrijski Strabag, koji je ponudio cijenu od 2,622 milijardi kuna bez PDV-a, te talijansko-turska zajednica ponuditelja koju čini Astaldi s turskom tvrtkom Içtas s ponudom od 2,551 milijardi kuna bez PDV-a. Sve tri ponude bile su bitno veće od procijenjene vrijednosti radova od strane naručitelja Hrvatskih cesta, koja je iznosila 1,756 milijardi kuna bez PDV-a.

CBRC je među najvećim graditeljima u svijetu, a poznati su po najvećim mostovima izgrađenima u svijetu.

Gradili i most od 164,8 kilometara

Pelješki most bit će dugačak 2,4 kilometra i visok 55 metara, a trebao bi biti izgrađen u roku od 36 mjeseci, odnosno najranije 2021. godine. Ukupna vrijednost projekta s pristupnim cestama iznosi 526 milijuna eura s PDV-om, a vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto, odnosno sa 357 milijuna eura.

Graditeljske reference kineske korporacije su impresivne i doista je teško izdvojiti njihove najatraktivnije pothvate. Zanimljivo je da su upravo Kinezi trenutno najaktivniji u svijetu u izgradnji monumentalnih mostova, pa se čak polovica od 30-ak najvećih svjetskih mostova nalazi u Kini, tako i trenutni svjetski rekorder most Danyang – Kunshan, dug čak 164,8 kilometara, koji je izgrađen za svega četiri godine i otvoren 2011. godine.

Hangzhou Bay Bridge. (AFP)

Kada je riječ o referencama kineskog CBRC-a, treba spomenuti da je ova tvrtka 2008. godine izgradila i otvorila most Hangzhou Bay, koji je dug 35,7 kilometara i nosi titulu najvećeg prekomorskog mosta na svijetu. Prethodno je istu poziciju najvećeg zauzimao most Donghai, čiju je gradnju ova kineska tvrtka završila 2005. godine, a dug je 32,5 kilometara.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr