PITANJE KVALITETE

NJEMAČKI BRENDOVI VLADAJU REGIJOM: Opravdavaju li povjerenje kupaca i jesu li baš najbolji?

Njemačke marke proizvoda u našoj su regiji uvijek najprodavanije. One žiteljima ovih krajeva predstavljaju znak za kvalitetu. No, pitanje je jesu li baš svi njemački poizvodi na našem tržištu visokokvalitetni.

Njemačke marke proizvoda u našoj su regiji uvijek najprodavanije. Štoviše, u posljednje vrijeme nije važno samo da su njemačke nego i da je riječ o proizvodima koji su pripremljeni za njemačko tržište.

Pokazalo je to i nedavno istraživanje koje je proveo jedan bosanskohercegovački lanac prodajnih centara, piše Al Jazeera Balkans navodeći kako je i u nama susjednoj zemlji predznak “njemački” jamstvo za kvalitetu proizvoda.

“Čak i sa službenog stručnog stajališta zaključujemo da njemački proizvodi već desetljećima zauzimaju vrh ponude kada je u pitanju kvaliteta. Vrlo se jednostavno može objasniti povjerenje koji ljudi imaju prema proizvodima koji dolaze iz te europske države. To je nacija koja više od pola vijeka radi na unapređivanju i održavanju kvalitete svojih proizvoda i uspješno su plasirali u svijet svoj imidž. Dio njemačkog mentaliteta je disciplina života i ‘igra po pravilima’, što predstavlja polaznu točku njihove superiorne manufakture”, pojašnjava sarajevski profesor mendžmenata Edin Smajić koji ujedno dodaje kako ljudi s ovih područja povjerenje temelje na povezanosti s tom zemljom koja se dogodila prilikom iseljavanja stanovništva u nju.

Volkswagen među najtraženijim automobilima

Da je njemački proizvod Bosancima najtraženiji potvrđuje i podatak da je više od 50 posto vozila na njihovim prometnicama njemačkog proizvođača.

“Svima je poznato da su Mercedes, BMW i Audi vrh automobilske industrije. Iza toga stoji kvaliteta dijelova koji se ugrađuju i sama tehnologije sklapanja tih vozila. Na istoj filozofiji, istina, malo niže klase, zasnovani su i drugi njemački proizvođači uključujući i sestrinske tvrtke VW-a, Škodu i Seat. Nije više važno je li njemački automobil bolji, već je činjenica da naš mentalitet vjeruje njemačkim proizvođačima automobila”, komentira specijalizirani serviser vozila Volkswagen koncerna Amar Gotovac iz Sarajeva.

Da je i u Hrvatskoj njemački proizvod zakon pokazuju i najnoviji podaci o kupnji automobila koje je objavio Večernji list, a prema kojima je na vrhu popisa najtraženijih marki i dalje Volkswagen sa 380 primjeraka prodanih u rujnu, odnosno 4890 na godišnjoj razini. Najprodavaniji model i dalje je VW Golf.

Golf je u Hrvatskoj najprodavaniji vW model
Golf je u Hrvatskoj najprodavaniji VW model

I istraživanje njemačke tvrtke Conrad pokazalo da Hrvati najčešće kupuju hrvatski (32,5 posto), a potom njemački proizvod (21,9 posto). Na trećem mjestu je Italija, a potom se lista nastavlja.

KVALITETA PROIZVODA U UNIJI I KOD NAS: ‘Uvoze meso staro i do pet godina, a najčešće varaju na organskoj hrani’

Zapadna i istočna Nutella

I Hrvati kao i Bosanci u sam vrh njemačkih proizvoda, odmah iza onih iz autoindustrije stavljaju Nutellu talijanskog proizvođača Ferrera, ali onu koja je namijenjena njemačkom tržištu. Ona je, prema mnogima, superiorna u odnosu na onu Nutellu koja se pravi za istočno tržište odnosno onu koja se kod nas distribuira.

Postavljajući pitanje kvalitete Nutelle istraživanje su prije dvije godine napravila 24 sata usporedivši taj proizvod namijenjen njemačkom tržištu koji se može pronaći u Mülleru te namijenjen istočnom tržištu koji je napravljen u Poljskoj i može se pronaći u različitim trgovačkim centrima diljem Hrvatske. Onaj za njemačko tržište bio je tamniji, u njemu su se daleko više osjetili i lješnjaci, kao i kakao. Sve to, tvrde nutricionisti, zaista potvrđuje da proizvod za zapadno tržište ima bolju kvalitetu.

I trgovci s tržnica u Bosni i Hercegovini kažu kako njihove mušterije više vole onu “zapadnu Nutellu” te ističu kako ne mogu nabaviti onoliko koliko mogu prodati.

“Mušterije je hvale, a i ja je jedem, jednostavno, njemačka Nutella je bogatijeg ukusa, osjeća se intenzivnija aroma lješnjaka i kakaa, a i razlika je uočljiva u nijansi čokolade. Njemačko je, barem kada je hrana u pitanju, stvarno bolje”, svjedoči prodavač.

Činjenica je da su i same velike tvrtke priznale kako je sastav proizvoda drukčiji, ali pod izgovorom da svoje proizvode prilagođavaju različitim ukusima i navikama potrošača u pojedinim zemljama.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr