Ugovore o kreditu većina zaduženih nije razumjela

Pritužbe građana udrugama za zaštitu potrošača i Ministarstvu gospodarstva pokazale su da prosječan građanin uopće ne razumije uvjete prilikom uzimanja kredita. Za to su, kažu, ‘zaslužne’ i banke u kojima nije moguće dobiti korisne savjete.

Centar za edukaciju i informiranje potrošača proveo je tajno istraživanje koje je pokazalo da građani u bankama ne mogu dobiti transparentan i neovisan financijski savjet.

“Potrošači nisu mogli dobiti nacrt ugovora da ga odnesu kući i razmisle o tome. To vam je jasan primjer da ne mogu dobiti jasne i transparentne informacije, kaže Tanja Popović iz Centra za edukaciju i informiranje potrošača.

Pritužbe koje svakodnevno stižu u Ministarstvo gospodarstva pokazuju slabu financijsku pismenost Hrvata. Prosječni građanin uopće ne razumije uvjete kod uzimanja kredita.

“Ne zna što sve iza određene kamate slijedi u određenom slijedu godina”, kazala je Ruža Meker iz Ministarstva gospodarstva za Dnevnik.hr.

Pučki pravobranitelj za financije

Udruge potrošača zato traže uvođenje pučkog pravobranitelja za financijske usluge. On bi trebao štititi one koji su uzeli kredit, a nisu znali što potpisuju.

Onima koji tek namjeravaju uzeti kredit od pomoći bi mogao biti krediti kalkulator koji će uskoro biti dostupan na internetu.

“Kalkulator ćemo postaviti na web stranice nekoliko udruga za zaštitu potrošača i dijeliti ga na interaktivnim CD-ima. Bilo bi mi drago da se potrošači jave. On će biti svakodnevno ažuriran”, najavila je Popović.

Imaš komentar?

Još iz rubrike

Povratak na Net.hr