Financial Times o drugoj najvećoj tvrtki u Jugoslaviji

List Financial Times je objavio priču o proizvođaču obuće Borovo, koji je nekad bio druga najveća kompanija u Jugoslaviji i zapošljavao 23.000 ljudi. No, tvrtku je uništio rat, a potom je njome upravljao direktor koji je kupovao skupe limuzine i radnicima dao da mu izgrade – jahtu!

Firma koja je nekad proizvodila 23 milijuna pari obuće, 580.000 automobilskih guma i 12.500 tona gume svake godine, koje je izvozila u sve krajeve svijeta, u ratu je pretrpjela štetu od oko 300 milijuna eura.

Proizvodit će samo ono što tržište traži

“Sad je Borovo opet suočeno s bitkom za vlastitu egzistenciju, ali prijetnja ovog puta dolazi u obliku jeftinog uvoza iz Azije”, piše Financial Times predstavljajući novog predsjednika Uprave Borova Hrvoja Merkija, koji je preuzeo predsjedanje Borovom u ožujku.

Merki je odlučan da korjenito restrukturira kompaniju koja danas zapošljava 1.100 radnika, a za list je kazao da “Borovo ima kapacitete, znanje i logistiku da bude vodeće ime na hrvatskom tržištu obuće”. Apsurdno mu je da u njihovim trgovinama samo 22 posto obuće otpada na proizvode Borova, 64 posto dolazi iz Kine, a 14 posto iz ostalih kompanija u Hrvatskoj – od kojih su većina njihovi direktni konkurenti!

“Cilj je Borovo transformirati iz proizvodne kompanije u tržišno orijentiranu kompaniju, koja će proizvoditi samo ono što tržište traži i istovremeno otvarati nova tržišta i nove tržišne niše”, najavio je Merki, najavivši da se Borovo sprema lansirati liniju posebne zaštitne obuće za naftnu i plinsku industriju, koja bi mogla imati dobar prolaz i na globalnom tržištu.

Nevjerojatno upravljanje bivšeg direktora

List je spomenuo i kako je kompaniju vodio njen bivši direktor Mirko Čavara, koji je na čelu Borova bio od 2006. do 2012. godine. List navodi kako je Čavara kupovao skupe limuzine te radnike Borova naveo da mu izgrade 10-metarsku jahtu, i to u vrijeme kada su financije tvrtke potonule debelo u crveno. Čavara se branio kako je prikladno da direktor jedne velike državne tvrtke vozi skupocjeni automobil, te da je jahtu naručio kao dio eksperimenta u kojem je želio vidjeti može li se Borovo prebaciti i na brodogradnju.

Naposlijetku je, piše Financial Times, njegov skupi VW Phaeton vrijedan pola milijuna kuna prodan kako bi se financirala njegova otpremnina.

Na drugom kraju Hrvatske, u gospodarskoj zoni na sjeveru Preloga, u četvrtak je pak postavljen kamen temeljac budućeg proizvodno-razvojnog centra u koji austrijska obućarska tvrtka Paul Green ulaže pet milijuna eura. Otvorenje Austrijanci najavljuju za 1. srpnja 2013., na dan ulaska Hrvatske u EU. Osim tvornice izgradit će i središnji logistički centar za Europu, radionicu za održavanje i popravak strojeva te centar za distribuciju sirovina i gotovih proizvoda, a ta “greenfield” investicija otvorit će 250 radnih mjesta.

“Već 20 godina surađujemo s hrvatskim tvrtkama Meisom iz Goričana i Ivančicom iz Ivanca, pa dobro znamo koliko je ovdje kvalitetna radna snaga. Poznajemo mentalitet ljudi, što je jedan od razloga zašto smo centar pozicionirali upravo ovdje”, kazao je Gerhard Feger iz Paul Greena, izrazivši zadovoljstvo brzinom kojom su ishodili potrebne dozvole za gradnju. (Agencija VLM)

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr