Djeluju potpuno prosječno, a odlučuju o tome što će na police trgovina

1.12.2013.
11:33
VOYO logo

Bettina Fincos živi u tipičnoj kući u Hasslochu i reprezentativan je tip njemačkog potrošača. Kućanica je koja povremeno radi u jednom talijanskom restoranu kao konobarica, ima dvoje djece srednjeg uzrasta i srednje velikog psa. No, kada ona i njena obitelj gledaju televiziju, gledaju drugačiji program od ostatka države, piše Deutsche Welle.

Naime, sredinom osamdesetih Društvo za istraživanja potrošača (GfK) iz Nürnberga otkrilo je ovo malo mjesto kao idealno za ispitivanje tržišta - socijalna struktura i kućni budžet odgovaraju točno nacionalnom prosjeku. Vrlo rijetko ljudi iz Hasslocha u kupovinu odlaze u neko drugo mjesto, a televizija im tehnički može puštati TV-reklame za proizvode koji još ne postoje u ostalom dijelu Njemačke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Proizvođači imaju mogućnost ovdje testirati nove proizvode i učinkovitost različitih popularnih reklama", objašnjava Bettina Bartolomeyzik iz GfK-a. Osamdeset posto svih proizvoda koji se godišnje uvedu na njemačko tržište ponovno nestanu, ali tko prođe predtest u Hasslochu "taj uspije i na njemačkom tržištu", kaže ona.

Za sudjelovanje u istraživanju dobijaju povrat dijela pretplate

To je čista statistika. Reklamni spotovi mogu se ovdje mijenjati i ispitivati s kontrolnom skupinom potrošača. Tko želi može lijepiti i plakate i provoditi degustacije u supermarketima. Svaka kupovina u Hasslochu skenira se, njihova GfK karta registrira kupnju i kao zahvalu za sudjelovanje vraća im se dio pretplate kabelskog paketa, a tu i tamo se organiziraju i nagradne igre.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mi ne znamo koje ćemo proizvode testirati. Mi idemo normalno kupovati - to bi trebala biti jedno normalno svakodnevno kupovanje", objašnjava Bettina Finco.

Cijeli članak pročitajte http://www.dw.de/tamo-gdje-je-njema%C4%8Dka-prosje%C4%8Dna/a-17254374. Nešto vas je oduševilo, naljutilo, rastužilo ili potaknulo da potražite dodatne informacije? Za slanje konstruktivnih, smislenih komentara uveli smo posebnu adresu komentari@portal.net.hr kako bismo i dalje saznali što mislite o temama o kojima pišemo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Namjera nam je redovito objavljivati komentare čitatelja za koje procijenimo da su konstruktivni te da iz njih svi zajedno možemo nešto naučiti.

Pišite nam.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
Tajne vinove loze
default_cta
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
Yu-Gi-Oh sevens
default_cta
Obiteljske tajne
San snova
Cijena strasti
VOYO logo