Čarobno zrcalo - oživljena bajka iz Studija Revolucije

Image
Foto: Vladimir Končar

Na Danima komunikacija, središnjem nacionalnom festivalu oglašavanja, kampanja agencije Studio Revolucija nagrađena je MIXX-om u kategoriji Inovativne upotrebe tehnologije.

17.7.2015.
12:46
Vladimir Končar
VOYO logo

Kampanja Čarobno zrcalo - interaktivna instalacija nagrađena je nagradom MIXX na ovogodišnjim Danima komunikacija. Kako ste došli na ideju "oživljavanja bajke"?Ideja od “oživljavanju bajke” je nastala u sklopu krovne strategije razvoja Ogulinskog kraja koju je napravila Dragana Lucija Ratković Aydemir, a sama ideja za interaktivnu instalaciju “Čarobno zrcalo” izrodila se u kreativnom procesu osmišljavanja stalnog postava Ivanine kuće bajke. Htjeli smo na neki način stvoriti nezaboravan doživljaj kroz čaroliju i nešto opipljivo za sve posjetitelje. Sama ideja “skeniranja” i otkrivanja čarobnoga u nama je prisutna od djetinjstva kroz sve bajke koje smo čitali tako da “oživljavanje” tih klasičnih principa o kojima svi maštamo je bio ustvari veliki izazov.

Nagradu ste osvojili u kategoriji Inovativna upotreba tehnologije. Da li ste se susreli s tehničkim preprekama pri realizaciji ideje?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najveći problem je bio uskladiti sve ključne trenutke u scenariju i uskladiti sve senzore kako tehnologija ne bi bila u prvom planu već sam doživljaj. Kada uđete u “špilju” pokreće se kompleksan set funkcionalnosti kojim upravljaju senzor pokreta i kamera. Posjetitelj ne bi smio osjetiti tehnologiju već imati dojam da razgovara s pravim bićem. Glavni lik i domaćin instalacije je Bjesomarom koji vas vodi kroz priču. Posjetitelj ulaskom u malu “špilju” dolazi pred “zrcalo” - veliki LCD ekran s kamerom, te u tom ogledalu vidi sebe. Odmah potom budi se Bjesomar prikazan na ekranu u obliku duha, koji započinje razgovor s posjetiteljem. Koristeći detekciju zvuka, boje i pokreta, sustav analizira ponašanje posjetitelja i na taj način vodi razgovor.

Image
Foto: Domagoj Blažević
Image
Foto: Domagoj Blažević

Uz pomoć Bjesomara posjetitelj spoznaje da i u njemu postoji čarolija te otkriva koje je njegovo unutarnje “čudovište” i koje su mu čarobne moći. Unutarnje čudovište generira se proceduralno uzevši u obzir zvuk te boju odjeće koju nosi tako da jednom kad se prikaže na ekranu ima određene sličnosti s malim posjetiteljem. Dijete obučeno u crvenu jaknu, koje je uzbuđeno skakalo tijekom interakcije biti će transformirano u malo crveno krilato biće koje lebdi iznad zemlje, dok će netko drugi puno mirniji možda biti transformiran u nešto potpuno drugo. Otkrivši posjetitelju njegov alter-ego, Bjesomar se vraća u san i šalje posjetitelja na daljnje istraživanje muzeja, no sada posjetitelj već zna da je došao na malo drugačije mjesto u kojem ga čeka avantura i daljnje istraživanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koji su rezultati kampanje? Posjećenost i opći dojam sudionika? Je li kampanja bila zanimljiva i djeci i odraslima?

Ovo nije klasična kampanja već dugoročno rješenje kao interaktivna instalacija u prostoru koja je osmišljena kao dodatna vrijednost samom postavu jer producira suvenire koje posjetitelj može kupiti prilikom izlaska iz centra. Od samog otvorenja muzeja, upravo ova instalacija najviše privlači posjetitelje, te je u velikom broju slučajeva potrebno čekati red na ulazak u špilju s čarobnim zrcalom. To je i razlog što je od dosadašnjih preko 20 tisuća posjetitelja ovom malog muzeja (nevjerojatan broj za mali grad Ogulin i muzej od samo 200 kvadrata), njih više od 8.000 je ponijelo

Tekst se nastavlja ispod oglasa

kući sliku svog unutarnjeg čudovišta, odnosno alter-ega. No najbitniji rezultat nisu brojke, već činjenica da za razliku od većine drugih muzeja u koje djeca idu po obavezi te doslovno protrče kroz postav, želeći što prije izaći, Ivanina kuća bajki i Čarobno zrcalo su postali mjesto o kojem djeca i roditelji pričaju. Mjesto u kojem provode vrijeme istraživajući, učeći i najbitnije od svega, kad imate manje od 13 godina, zabavljajući se. S obzirom na tehničku zahtjevnost produkcije jeste li kreativnu ideju morali prilagođavati mogućnostima produkcije ili su u ovoj kampanji tehnologija i kreativa nadopunjavali jedno drugo?

Bili smo ograničeni tehnologijom i opremom koju smo imali na raspolaganju no vrlo lako smo se uklopili u okvire te napravili najbolje rješenje s onime čime smo raspolagali. Ovo je sjajan primjer gdje tehnologija nije sama sebi svrha već je u službi pričanja priče i stvaranja nezaboravnog doživljaja čemu u našem radu svakodnevno težimo, a rezultati s terena svakodnevno potvrđuju da smo u tome i uspjeli.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Domagoj Blažević
Image
Foto: Domagoj Blažević

Samit
Gajin svet
fnc 15
Hell's kitchen
Brak na prvu
default_cta
Azbuka našeg života
Cijena strasti
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Smrt u raju
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Sumrak saga: Mladi mjesec
Playmobil
default_cta
Volio bih da sam ovdje
VOYO logo