7 navika direktora koji su uništili uspješne tvrtke

Kasno je udarati glavom kad već sve prođe, a primjerice tvrtka izgubi tržište i radnici moraju ‘na cestu’. Za takve scenarije odgovornost treba snositi loš menadžment, čije su loše navike neki stučnjaci već razotkrili i analizirali. Možda ovdje prepoznate svog direktora!

Pedesetak nekad uspješnih kompanija (Enron, Tyco, WorldCom…) postali su neuspješne ili su jednostavno propale zbog navika njihovih direktora. Objavio je to u svojoj knjizi Why Smart Executives Fail Sydney Finkelstein, profesor menadžmenta s Dartmouth Collega, još prije osam godina.

No, poslovni časopis Forbes smatra da su Finkelsteinove preporuke i danas vrlo aktualne. Naime, direktori svih tada analiziranih tvrtki imali su sedam istih loših navika. Zbog toga ih je profesor menadžmenta nazvao “neuspješnim direktorima”.

1. Navika

Oni sebe same i svoje kompanije vide kao dominantne u svojoj okolini. (Trebali bi poput uspješnih lidera uvijek propitivati svoju dominaciju te poslovanje prilagođavati promjenama u okolini. Oni ne bi smjeli precjenjivati vlastite mogućnosti kontroliranja događaja te podcjenjivati situaciju)

2. Navika

Potpuno se identificiraju s kompanijom, pa ne postoji jasna granica između njihovih osobnih interesa i njihovih korporativnih interesa (Opasnost kod takve identifikacije je to da lideri počnu koristiti kompaniju za osobne ambicije, smatrajući da su upravo oni najzaslužniji za uspjeh. Istovremeno, uvjereni da su oni zaslužni za uspjeh, počnu si dozvoljavati velike troškove na račun poduzeća)

3. Navika

Oni misle da imaju odgovore na sva pitanja (Lideri koji puno odluka donose u minuti i istovremeno upravljaju s nekoliko stvari nisu u stanju sagledati sve mogućnosti i nisu otvoreni za nove mogućnosti jer se trebaju osjećati kao da imaju odgovore na sva pitanja)

4. Navika

Eliminiraju svaku osobu koja ih u potpunosti ne podržava (Riječ je o destruktivnom pristupu, jer eliminirajući tuđa mišljenja onemogućavaju sebi da uvide probleme i riješe ih još dok su u fazi nastajanja)

5.Navika

Opsjednuti su imidžom kompanije i smatraju da su besprijekorni glasnogovornici ( Umjesto postizanja rezultata usredotočavaju se na predstavljanje rezultata te u svom poslu tako postaju površni i neučinkoviti)

6. Navika

Podcjenjuju prepreke (Strahuju da će ih drugi smatrati podkapacitiranima za posao direktora ako propitaju vlastite odluke. Stoga, kad naiđu na prepreke koje su evidentno veće od očekivanih nastavljaju po svome)

7. Navika

Uvijek se drže statičnih poslovnih modela (Umjesto da razmotre razne mogućnosti s obzirom na nove okolnosti, oni rade stvari koje su im donijele uspjeh u prošlosti. Primjerice, ne uzimaju u obzir inovacije u područjima koja dotad nisu značajno pridonosila uspjehu kompanije).

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr