Magna – nepoznati div

Hoće li mali proizvođač auto dijelova uskoro izbaciti i vlastitu marku?

Kupujući VW, Mercedes, Seat ili Chrysler vrlo često sve dijelove automobila pripisujemo jednoj marki. No, da stvari stoje sasvim drugačije svjedoči Magna<a/.Poduzeće Magna International osnovano je 1957. godine u Kanadi i bavi se proizvodnjom auto dijelova. Osnovao ga je Austrijanac Frank Stronach – bivši perač tanjura. Poduzeće se tada bavilo samo obradom lima. No, kako je američko tržište automobila jako fleksibilno i svake godine zahtijeva druge veličine auto-dijelova, Magna je izvrsno iskoristila svoju priliku i pretvorila se u američki san svakog poduzetnika. Prilagođavajući se tržištu i zahtjevima Forda, GM-a ona je polako počela proizvoditi sjedala, jastuke, plastične dijelove, ogledala, žmigavce da bi danas prešla i na proizvodnju čitavih karoserija, točnije rečeno cjelokupnu auto opremu. Mercedesovo vozilo Smart s pravom bi moglo nositi i potpis: Made by Magna. Magna je danas izbacila iz igre najjače konkurente kao što su Bosch, Conti i Siemens, udeseterostručila dobit i ulovila velike ribe kao što su DaimlaerChrysler, Saab, a u planu mu je i dobitak Opela. Trenutno Magna zapošljava 20 000 radnika, ima 63 tvornice diljem svijeta, te 9 centara za razvoj. Budući da suradnici Magne sudjeluju na gotovo svim važnijim projektima novih automobila i budući da imaju jako razvijenu tehnološku bazu, samo po sebi nameće se pitanje hoće li Magna uskoro izbaciti i vlastiti automobil? Savjetnik Magne ? Kurt Rudiger von Barisani odgovara niječno. "Bilo bi glupo konkurirati najvećim proizvođačima automobila. Mnogo je pametnije surađivati s njima i ostati uspješan iza kulisa."

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr