Tko shvati što je Porezna htjela reći neka nam javi

Nakon što smo objavili kako je prošlog tjedna jedna stanovnica Župe dubrovačke platila 200 kuna kazne jer kod sebe nije imala račun za robu kupljenu u trgovačkom centru, primili smo brojne upite čitatelja o tome koliko dugo moraju čuvati račun nakon kupovine i na kojoj udaljenosti od trgovine porezni inspektor smije zaustaviti kupca i tražiti ga račun?

Također, u članku 36. Zakona o fiskalizaciji navedeno je da su predviđene novčane kazne od 200 do 2.000 kuna za kupce koji ne zadrže izdani račun nakon izlaska iz poslovnog prostora, pa smo upitali po kojim kriterijima se određuje visina kazne.

Upit smo poslali Ministarstvu financija, koji ga je proslijedio Poreznoj upravi, a od njih smo primili odgovor koji nimalo preciznije ne odgovara na postavljena pitanja, već ponavlja ono što i sami možemo pročitati u zakonu.

Dakle, na konkretno pitanje na kojoj udaljenosti od trgovine porezni inspektor smije zaustaviti kupca i tražiti ga račun (jer ste vi to pitali), iz Porezne su uprave odgovorili da je “prema odredbama Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom kupac te svaki primatelj računa dužan zadržati izdani račun nakon izlaska iz poslovnog prostora”. Dakle, nakon izlaska iz trgovine morate zadržati račun, a trebate li ga imati na npr. parkiralištu velikog trgovačkog centra ili na klupi pored trgovine – ne odgovaraju.

Na pitanje kako se određuje visina kazne, tj. o čemu ona ovisi, iz Porezne odgovaraju: “Novčanom kaznom od 200 do 2.000 kuna kaznit će se kupac te svaki primatelj računa koji ne zadrži izdani račun nakon izlaska iz poslovnog prostora ili ga ne pokaže na zahtjev službene osobe”.

Dakle, koliku kaznu ćete dobiti ako nemate račun za kupljenu robu, ovisit će o dobroj ili lošoj volji inspektora.

Iz Porezne su dodatno poručili kako “ovlašteni djelatnici Porezne uprave za sada prioritetno obavljaju nadzore primjene Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom kod poreznih obveznika, a ne kod kupaca”, pa je vjerojatno da je događaj iz Župe dubrovačke bio izolirani slučaj discipliniranja kupaca.

Šaljite nam svoja zapažanja, informacije, fotografije i priče na adresu vijesti@portal.net.hr˝

Želite li da za vas potražimo odgovore stručnjaka i nadležnih institucija vezano za probleme koji vas muče, adresa za vaše upite je također vijesti@portal.net.hr

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr