RAT ZAGREBAČKIH TAKSISTA

PROMETNI STRUČNJAK O PRIJETNJAMA TAKSISTA ZBOG UBERA: ‘Njihova najava usporediva je s terorizmom’

Prijetnje taksista koji su kazali kako će, ne zabrani li se rad Uberu i njegovim partnerima na području Zagreba, organizirati prosvjed koji uključuje blokadu cestovnog prometa, a potom i blokadu zračne luke, komentirao je prometni stručnjak Željko Marušić.

‘Svi građani koji poštuju propise i redovito, kroz mjesečna primanja i ostale aktivnosti, plaćaju porez i druga davanja, opravdano mogu biti ogorčeni na policiju, koja je odšutjela prijetnju taksista da će prometno blokirati Zagreb, a posebice Zračnu luku, naš prozor i vrata u svijet’, smatra stručnjak za promet Željko Marušić, koji kaže kako je cestovni promet krvotok svake države.

‘BLOKIRAT ĆEMO ZAGREB!’: Taksisti prijete kolapsom ako ministarstvo ne zabrani Uber

Svi imaju pravo na borbu, ali…

Objašnjava kako je u hrvatskoj metropoli koncentrirano više od 60 posto svih naših gospodarskih aktivnosti i kapaciteta, a cestovnu mrežu Zagreba svakodnevno koristi više od milijun građana i turista.

‘Svatko se ima pravo legalno boriti i izboriti za svoja prava, ali nitko, od poljoprivrednika do taksista, ne smije to raditi nauštrb drugih građana, preko njihovih leđa, maltretirajući ih i ugrožavajući im temeljna ljudska prava. Sloboda kretanja jedno je od najvažnijih. Time se radi nemjerljiva izravna i neizravna šteta građanima i cijelom društvu, što je posebice loše u stanju u kojem se nalazimo, a istodobno izravno i neizravno ugrožava sigurnost prometa’, smatra Marušić.

RASTE BROJ NAPADA NA UBEROVE VOZAČE: ‘Mlate nas palicama i razbijaju nam aute, a na jednom stajalištu u Zagrebu je najgore…’

Izravne i neizravne štete

Upozorava na opasnost od izravnih i neizravnih šteta za građane koji imaju svakodnevne obiteljske i poslovne aktivnosti i obveze, pa potom, kako bi nadoknadili izgubljeno vrijeme u neprirodnim zastojima i gužvama, jure i ugrožavaju sigurnost.

‘Ne treba biti veliki stručnjak za zaključiti kako zbog toga može biti ozlijeđenih i mrtvih. Što je s trudnim ženama koje žure na hitni pregled ili u rađaonicu, osobe koje zbog iznenadne boli u prsima žele čim prije k liječniku? Što je s liječnicima koji trebaju stići na zakazanu operaciju, studenima koji imaju ispit? Što je s tvrtkama koje trebaju dovršiti posao ili obaviti isporuku, jer u suprotnom plaćaju penale i ugrožavaju buduće poslove?, pita se Marušić.

Ugrožavanje ekologije i zdravlja

Dodaje i kako najavljeni prosvjedi i blokade imaju vrlo loš utjecaj na ekologiju, jer neprirodne gužve, dok revoltirani građani voze stani-kreni, ili turiraju u mjestu, znatno povećavaju zagađenje zraka. Povećava se i potrošnja goriva te se vozila više habaju i građani to moraju platiti iz svog džepa.

‘Svatko, pa i taksisti, ima pravo na prosvjed, ali legalno i neugrožavajući ostale i cijeli sustav. Blokada prometnica, najgori je oblik ugrožavanja građana i društva. Treba li podsjetiti da je Domovinski rat počeo 17. kolovoza 1990. blokadom cesta u jeku turističke sezone. Zbog toga je svaka namjerna i organizirana blokada prometnica nedopustiva i višestruko štetna te ima elemente terorizma. Svakako treba razumjeti taksiste i njihove probleme. Država ih, u vrijeme dok se svijet strelovito i nepovratno mijenja, guši gomilom bespotrebnih propisa, birokratskih blokada i višestrukim, previsokim davanjima, toleriranjem poslovnih marifetluka konkurencije… No, velik je dio problema u njima samima. A jeftin je taksi najvažniji element prometne sigurnosti’, kaže Marušić.

Prilagodba novim trendovima

Ističe kako taksi dostupan većini prosječnih građana i pojeftinjenje cestarina izvan sezone više mogu pridonijeti sigurnosti u prometu nego sve ostale mjere i aktivnosti zajedno. Ali taksisti moraju shvatiti da više ne mogu raditi kao jučer, bahato držeći previsoke cijene, jer im je najisplativije odvoziti nekoliko papreno skupih tura. Nove se tehnologije i modeli poslovanja ne mogu i ne smiju zaustaviti.

‘Taksisti trebaju shvatiti, a država im treba pomoći, prilagoditi se novim trendovima, jer se organizacija i tehnologija prometa bespovratno mijenjaju. Već za 10-15 godina putnike će masovno prevoziti vozila bez vozača, kamioni će voziti u ‘cestovnim vlakovima’. Vozač će biti samo u prvom, a broj potrebnih vozača i klasičnih taksista drastično će pasti. Hoće li tada svi oni masovno krenuti u blokade prometnica i ostalog što im padne na pamet?’, zaključuje Marušić.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr