U ČEMU JE KVAKA?

PEKU JANJCE I ČASTE GRAĐANE, A KAD ONO… Kerum, Bandić, Bulj i Grmoja tvrde da su u kampanji potrošili nula kuna!; GONG: ‘To je sumnjivo’

Među kandidatima za načelnike, gradonačelnike i župane koji su u privremenim financijskim izvješćima o prihodima i rashodima u kampanji naveli da do 13. svibnja nisu potrošili niti lipe su i Milan Bandić, Željko Kerum te mostovci Miro Bulj i Nikola Grmoja.

Teško je dokučiti kako su pojedini kandidati vodili kampanju, a da do sada nisu utrošili ni lipe, piše Novi list, podsjećajući kako je Bandić oglase sa svojim listama za Gradsku skupštinu objavljivao u tisku te da je Kerum kampanju započeo pečenjem 50 janjaca uz konstataciju da je to “samo jedna marenda”.

Birači trebaju prije izbora znati tko su donatori kandidatima

Zakon o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe propisuje da se privremena izvješća moraju predati nadležnom izbornom povjerenstvu sedam dana prije izbora, a objaviti na svojim internetskim stranicama ili u dnevnom tisku u roku od 48 sati nakon isteka roka za dostavu izbornom povjerenstvu.

Jelena Berković iz GONG-a pojasnila je za Novi list da kandidati mogu, ovisno o ritmu plaćanja, troškove prijaviti i nakon isteka roka za prijavu privremenih izvješća, odnosno u sklopu završnog izvješća.

Međutim, ističe ona, poanta privremenih izvješća upravo je u tome da se unaprijed zna tko su donatori i za što se troši novac jer to mogu biti važne informacije za birače.

UTRKA ZA MANDAT NA ČELU GLAVNOG GRADA: Bandić objavio da u dosadašnjoj kampanji nije potrošio ni kunu, a nije dobio ni donacije

“Kampanja za nula kuna u velikim gradovima je sumnjiva”

Berković smatra da je kampanja bez ikakvih troškova sumnjiva, naročito kada se vodi u velikim gradovima poput Zagreba i Splita.

“Kampanja u kojoj je utrošeno nula kuna, makar u prvom dijelu kampanje, je simptom koji ukazuje kako će ti kandidati vladati pobijede li na izborima. Oni neće vladati štedljivo, nego netransparentno”, kazala je Berković.

Ujedno se zapitala zašto Državno izborno povjerenstvo, unatoč tomu što je na prijašnjim izborima ustvrdilo da se u kampanji moraju prijaviti i troškovi stvoreni prije formalnog početka kampanje, nije dovoljno aktivno po ovom pitanju.

GONG je, kaže, zajedno s Transparency International Hrvatska (TIH) proveo istraživanja o medijskim troškovima kampanje i to na temelju relevantnih podataka poput broja oglasa i plakata pojedine stranke te njihove cijene i popusta, dok se DIP nikada nije time bavio.

KERUM: ‘Riba, meso janjci… Sve sam ja to platio. Ja te izbore dobivam glatko’

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr