Otkrili na čije se usluge građani najčešće žale

U 2012. godini na području Osijeka 4.557 građana prijavilo je kršenje svojih potrošačkih prava, a među njima najviše je bilo onih koje su oštetile tvrtke iz sektora javnih usluga i trgovine, njih čak 2.633.

Prema godišnjem izvješću, gotovo 50 posto ukupnog broja prijava odnosi se na nezadovoljstvo uslugama iz javnog sektora. Građani su bili nezadovoljni opskrbom plinom, toplinarstvom, telekomunikacijama, stanovanjem, prijevozom, pogrebnim uslugama, parkiranjem, poštanskim i TV uslugama, čistoćom i dimnjačarstvom.

Najviše pritužbi zabilježeno je na sektor telekomunikacija, koji je, prema prijavama, oštetio čak 1.186 građana. Na drugom su mjestu pritužbe vezane uz vodoopskrbu na koju se požalilo 278 građana, a na trećem su mjestu pritužbe vezane uz uslugu isporuke struje, na koju se požalilo 248 građana, piše Glas Slavonije.

Građani sve svjesniji svojih prava

Zanimljiv podatak je onaj iz 2010. godine, gdje je pritužbi na usluge dimnjačarstva bilo samo desetak, dok je u 2012. godini on četiri puta veći, pa je na adresu Potrošača stiglo 40 pritužbi. Prije dvije godine na pružatelje pogrebničkih i prijevoznih javnih usluga potužilo se dvadesetak građana, dok se u 2012. godini potužilo njih 35.

U odnosu na 2010. godinu kada su zabilježene 3.257 pritužbe građana vezane uz kršenje potrošačkih prava, 3.386 slučajeva u 2011. godini, a 4.557 u 2012. godini, govori kako su građani sve svjesniji svojih prava, kao i da su spremniji za njih se izboriti.

“Dobra je vijest da su zbog povrede svojih prava građani tražili pomoć mnogo više nego što je to bio slučaj proteklih godina. Prošle godine zabilježili smo 4.557 savjetovanja građana, dok je ta brojka proteklih godina bila gotovo dvostruko manja.

Ovrhe najveći problem

Međutim ovrhe su trenutno najveći problem zbog previsokih troškova. U tom smislu poslali smo dopis u Ministarstvo pravosuđa gdje smo podsjetili nadležne institucije da unatoč velikom broju osobnih tragedija i naših zahtjeva kao predstavnika potrošača nije donesena strategija niti bilo kakva mjera za zaštitu građana, korisnika kredita u uvjetima financijske krize”, kaže Mira Brumerček-Lukačević, predsjednica osječke podružnice udruge Potrošač.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr