Nekome se ovakva topla i prljava zima isplati

Topla i prljava zima ide naruku – autopraonicama. Nikad veći redovi, nikad veća potražnja. Posebice je tako bilo u danima koji su prethodili blagdanima.

Vlasnici autopraonica u cijeloj Hrvatskoj napokon trljaju ruke, posla ima i za one koji imaju ručne praonice, kao i za vlasnike samouslužnih praonica. Naime, taj je posao, piše Glas Slavonije, itekako povezan s prodajom novih automobila. Obim posla im se otkako je kriza počela smanjio, jer se i prodaja novih automobila drastično smanjila. Ljudi jednostavno više nemaju novca, ne samo za kupovinu novih limenih ljubimaca nego i za održavanje starih.

U Osijeku, kaže Damir Kazenski, voditelj jedne od praonica, posluje 10 praonica, a nekad ih je, kaže, bilo tri puta više.

“Prije je to bila obiteljska djelatnost, svatko je u svome hodniku mogao uslužno prati automobile. No onda su se pojavili veliki igrači koji su donijeli tehnološke inovacije i novu organizaciju pranja pa se broj i više nego prepolovio”, kaže Kazenski.

Osnovni problem struke jest relativno niska cijena usluge – vanjsko i unutarnje pranje je 50 kuna. To je, smatraju vlasnici, preniska cijena, već od Đakova i Slavonskog Broda cijena raste, a u Zagrebu je, primjerice, 80 kuna.

Slaže se s tim i Antonio Matić, također vlasnik praonice. No nije tajna da među osječkim “praoničarima” nema sloge, ne mogu sjesti za stol i dogovoriti se. Kad i pokušaju, uvijek ima onih novih koji uskaču s “dampinškim” cijenama. A opet, svjesni su i mjesta i situacije u kojoj posluju.

“Osnovna je stvar u tome što danas više nitko nema vremena izdvojiti sat, dva i pričekati pranje automobila, dok je prije to bio ritual, postojao je dan samo za pranje automobila”, sa sjetom će Kazenski.

http://www.glas-slavonije.hr/222675/3/Autopraonice-profitirale-od-prljave-i-tople-zime

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr