Mladi vozači mogu voziti kamion sa 400, ali ne smiju auto sa 120 KS!

Mladi vozači u Hrvatskoj su ugrožena kategorija. Zakon o sigurnosti prometa sve ih trpa u istu košaru, te pretpostavlja da će počiniti prekršaj. Svim vozačima mlađima od 24 godine zabranjeno je voziti automobil snažniji od 109 konjskih snaga (80 kW).

No, to je sporno iz više razloga. Prije svega, kako se može pretpostaviti da je 23-godišnji vozač s pet godina vozačkog iskustva na cesti veća opasnost od, primjerice, 45-godišnjaka koji je tek mjesec ranije položio vozački ispit? Kako netko može smatrati sigurnijim vožnju u 20 godina starom autu koji udovoljava Zakonom propisanoj snazi, nego u tri godine starom obiteljskom kompaktu koji propisanu snagu premašuje za deset ili 20 konja? Skupina vozača koje Zakon klasificira kao ‘mlade’ prosvjeduje protiv takvog tretmana.

Uputili su dopis i Pučkoj pravobraniteljici, iz čijeg su ih ureda izvijestili da prikupljaju podatke od različitih institucija, kako bi dobili uvid u cjelovitu sliku.

”Definicija mladih vozača nije dobra. U prijašnjem zakonu mladi vozač je bio novi vozač. Možete sa 50 godina položiti vozački ispit i iako imate zrelost i životno iskustvo, tek trebate steći vozačko iskustvo. Najčešća greška zbog koje se događaju prometne nezgode je brzina, ali ona može biti i dopuštena, a da nekoga unesrećite. Snaga motora ima veze samo s ubrzanjem! Ipak, ne treba novim vozačima dopuštati da voze automobil sa 250 konja, jer s takvim autom onaj tko ga kupi ide na poseban tečaj proizvođača. I onda ga da djetetu… Preporučam da se u takvim slučajevima kazni vlasnik vozila”, smatra doktor znanosti Rajko Horvat s Fakulteta prometnih znanosti.

Mladi vozač-profesionalac može upravljati kamionom

Dakle, ne treba novim vozačima dozvoliti neograničenu ergelu pod pokopcem motora, ali ni ograničenje od 109 KS nije dobro, jer roditelji mladih vozača većinom imaju nešto snažnije automobile. Za dva vozila novca pretežno nemaju, pa mladi ili krše propis ili se voze u starim, tehnički neispravnim autima, jer si jedino takve mogu priuštiti, piše Večernji list.

”Apsurda tu ima više! Mladi vozač-profesionalac može upravljati kamionom od 400 KS, radnim strojem od 500 KS, autobusom od 400 KS sa 50 putnika, a ne smije malo jačim automobilom. Moj prijatelj je profesionalni vozač. Zaustavili su ga dok je upravljao autom jačim od dozvoljenog i isključili ga iz prometa. Otišao je doma, sjeo u kamion od 420 KS i nekoliko puta se provezao kraj tih istih policajaca koji su ga isključili iz prometa”, poručio je Horvat.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr