PROTIV MONETIZACIJE

MINISTAR BUTKOVIĆ NAJAVIO PROMJENU NAČINA NAPLATE AUTOCESTA: ‘Uvest ćemo GPS…’

Crni niz teških prometnih nesreća s mnogo poginulih u protekla dva tjedna ponovno je aktualizirao priču o sigurnosti na hrvatskim cestama i isplativosti autocesta koje su među najsuvremenijima u Europi, ali i poluprazne izvan turističke sezone.

“Vlada je protiv monetizacije i prodaje autocesta o kojoj nikada nismo ni razmišljali”, kazao je ministar prometa Oleg Butković gostujući u emisiji Otvoreno na HRT-u u kojoj se govorilo o tome treba li autoceste monetizirati ili promijeniti sustav naplate na njima.

SMRT NA CESTAMA: Hrvatska treća po broju poginulih u prometu u EU-u, MUP to planira popraviti zakletvom?!

‘Sve najkritičnije točke su sanirane’

Vožnju autocestama u budućnosti ministar Butković bi, kaže, regulirao GPS-om, odnosno modelom po kojem bi svaki vozač plaćao kilometražu koju prođe, a dotad ne isključuje i uvođenje vinjeta.

Što se sigurnosti na cestama tiče, Butković smatra da je vrijeme za konkretne mjere pa je najavio osnivanje Zavoda za sigurnost pri svome Ministarstvu.

“Činjenica je da je kod nas tako strukturirano da je za sigurnost nadležan MUP, a ne ministarstvo prometa, a mi bismo trebali u tom dijelu zakonodavno i edukativno djelovati s MUP-om”, kazao je Butković koji ne smatra da su ceste nesigurne te ističe da su sve najkritičnije točke sanirane.

“Hrvatske su ceste 15 godina snimale sva opasna mjesta i većina ih je sanirana. Većina je cesta obnovljena, a opet se događaju nesreće. Brzina je u većini slučajeva glavni uzrok nesreća i zato treba educirati građane”, zaključio je Butković te najavio uvođenje jedinstvenog sustava za sve zemlje u okruženju putem kojeg će, primjerice, vozač kada uđe u Sloveniju znati gdje su gužve i nesreće u Hrvatskoj.

cestarina

Stanić: Vinjete su loše i nepravedno rješenje

Predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić izjavio je kako sindikati ne mogu odlučivati o vinjetama koje su, prema njegovu mišljenju, nepravedne i loše rješenje.

“Nitko nema pravo naplaćivati građanima stvari koje im nije omogućio. Preporuke EU-a idu k pravednom sustavu naplate cestarina”, kazao je Stanić zagovarajući model naplate po prijeđenom kilometru, odnosno uvođenju GPS uređaja u automobile.

PROMETNI STRUČNJAK O NESREĆI S TROJE POGINULIH: ‘Da imamo vinjete, možda barem jedan od vozača ne bi vozio ondje’

Dadić: Dalmatinom se vozi samo društvena elita

S druge strane, prometni stručnjak Ivan Dadić smatra kako su vinjete dobar izbor i da ne treba odustati od njih dok se ne uvede satelitska naplata. Istaknuo je kako danas imamo 30 posto autocesta i brzih cesta koje se uopće ne naplaćuju, dok se onima koje se naplaćuju vozi samo elita.

Između Splita i Zagreba te Rijeke i Zagreba vozi se samo društvena elita. Obični građani idu drugim cestama”, kazao je Dadić prema čijem istraživanju bi BDP samo od vinjeta porastao za 0,5 posto.

On smatra da bi se tim novcem mogao platiti višak ljudi iz HAC-a, a vinjete bi se ekonomski isplatile i u drugim pogledima, primjerice na sigurnosti u prometu.

NOVI SUSTAV NAPLATE: Evo koliko bi mogle koštati vinjete za vožnju autocestama

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr