NOVI SISTEM

NIŠTA OD VINJETA, MINISTAR PROMETA IMA NOVI PLAN NAPLATE CESTARINA: Uskoro elektronički sustav naplate

Veliki porast prihoda od cestarine u prvoj polovici ove godine te ovoga puta čvrsto najavljenu gradnju Pelješkog mosta i moguće prijepore oko tog projekta s Bosnom i Hercegovinom komentirao je u Dnevniku Nove TV ministar prometa Oleg Butković.

“U prvih sedam i pol mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje prošle godinu porast je broja vozila na autocestama u svim kategorijama vozila, a porasli su i prihodi, usprkos tome što smo morali uvesti sezonsku naplatu cestarina, povećati cestarine iz razloga što smo rekli da nećemo prodavati autoceste, da ih nećemo monetizirati, nego ćemo krenuti u restrukturiranje duga i tvrtki”, kazao je ministar.

STIŽE MODERAN MODEL NAPLATE CESTARINA: Evo po kojim će se kriterijima određivati cijene, neki će imati pravo na popust

“Klasične vinjete stvar su prošlosti”

Objasnio je i plan za naplatu cestarina u budućnosti, nakon što je odbačen prijedlog o uvođenju vinjeta.

“Prije nekoliko dana raspisan je i javni poziv za iskazivanje interesa za studiju budućeg elektronskog sustava naplate cestarine u Hrvatskoj. To je u skladu s pismom sektorske politike, svim reformama koje moramo napraviti u četiri, pet godina i u skladu s preporukama Europske komisije koja kaže da sve zemlje članice EU moraju imati ujednačen elektronski sustav naplate cestarine. Klasične vinjete u ovom su trenutku prošlost. Ali, neki oblik elektroničkog sustava naplate – da. Ali pričekajmo da ta studija bude gotova”, objasnio je Butković.

No, jedno od glavnih pitanja proteklih dana bilo je ono u vezi s projektom Pelješkog mosta. Može li taj projekt doći u pitanje s obzirom na sve glasnije kritike iz BiH – bilo je pitanje za ministra prometa.

KOMENTAR PROMETNOG STRUČNJAKA: ‘Skuplje cestarine ugrožavaju turizam, više ljudi će ginuti na cestama’

“Zahtjeve BiH prihvatili smo još 2006. godine”

“Projekt cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom, koja uključuje izgradnju Pelješkog mosta i pristupnih cesta u potpunosti implementira dogovor između Hrvatske i BiH koji je postignut i potpisan 2006. Hrvatska u potpunosti potvrđuje pravo neškodljivog prolaska kroz morski prostor Hrvatske, kroz unutarnje morske vode i teritorijalno more, svim brodovima koji idu u luku Neum i iz luke Neum prema hrvatskom ZERP-u. U potpunosti je ispoštovana konvencija UN-a o pravu mora, posebno članak 45 koji uređuje pravo neškodljivog prolaza između jednog dijela otvorenog mora i isključivog gospodarskog pojasa, u ovom slučaju hrvatskog ZERP-a i teritorijalnog mora druge države. Projekt cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom je prošao sve prepreke, svu proceduru Europske komisije. 7. lipnja je došlo odobrenje za bespovratnih 357 milijuna eura čime Hrvatska spaja svoj teritorij, odnosno Europa spaja europski teritorij. Ovo što u posljednje vrijeme čujemo iz BiH više ide u sferu politike i nekih predizbornih događanja, nego u sferu struke i dogovora koji je postignut 2006. godine”, kazao je.

Sve je, kaže ministar Butković bilo dogovoreno s BiH još 2006. godine kada je Hrvatska implementirala zahtjeve.

“BiH je tražila da visina mosta bude 55 metara, a širina plovnog puta 200 metara. Mi smo to prihvatili i u ovom trenutku smo u drugom stupnju natječaja za odabir izvođača. Do kraja kolovoza se trebaju predati ponude, pa postupak ide dalje. Očekujemo potpis ugovora o izgradnji Pelješkog mosta i početak radova na jesen.

BiH POLITIČARI ŽALE SE EUROPSKOJ UNIJI: ‘Pelješki most ne smije biti izgrađen, on odsijeca Bosnu i Hercegovinu od međunarodnih voda’

Svi, pa i Uber, moraju raditi u skladu sa zakonom

Nezaobilazno pitanje za ministra prometa bilo je i ono u sudbini Ubera u Hrvatskoj.

“U izradi je novi zakon o cestovnom prijevozu koji rješava i to pitanje. Radna skupina završava svoj posao. U njoj su sjedili i predstavnici taksija, Ubera, obrtničke komore, gospodarske komore, ministarstva i struke. Uključili smo i prometni fakultet, izaći ćemo s novim prijedlogom zakona. Činjenica je da će se ići na najmanje djelomičnu liberalizaciju jer je nedostatak licenci evidentan. Tržište je takvo da vapi za još licenci i naravno da će u tom pravcu ići zakon. Novi tržišni modeli su dobrodošli. Ali svi moraju raditi u skladu sa zakonom i svi moraju imati ista pravila”, ustvrdio je Butković.

Na pitanje znači li to da će Uber moći ostati na tržištu uz neki prilagođeni oblik poslovanja, ministar je pozvao na strpljenje dok se u jesen ne izađe sa zakonskim prijedlogom.

“Najprije ide javna rasprava kada će se svi moći uključiti sa svojim komentarima. Zakon će nakon toga ići u proceduru Vlade, pa nakon toga prema Saboru. Početkom rujna imat ćemo gotovo rješenje”, kazao je ministar u razgovoru za Dnevnik NoveTV.

JE LI OVO POČETAK KRAJA UBERA U HRVATSKOJ? Ministarstvo tužilo Uber, traže ukidanje tvrtke

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr