DIZANJE GOSPODARSTVA

JEDNA OD NAJSIROMAŠNIJIH HRVATSKIH OPĆINA U BORBI ZA OPSTANAK: Spas pronašli u receptu danskog poduzetnika

Općina Čaglin, jedna je od najsiromašnijih općina ne samo Požeško slavonske županije, nego i Hrvatske. Prema popisu stanovništva iz 2011. broji 2723 stanovnika u 869 kućanstvu te ulazi u skupinu rijetko naseljenih općina s do 50 stanovnika po metru četvornom.

Žitelji Čaglina mahom su finacijski oslonjeni na proizvodnju hrane u OPG-ovima te plasman te proizvodnje. Ostalih gospodarskih aktivnosti na žalost nema. Stoga ne čudi da je ne samo broj stanovnika manji nego je sve manje i mladih koji žele ondje ostati.

Upravo iz tih razloga danski poduzetnik hrvatskih korjena Kruno Kaić, uz veliko organizacijsko zalaganje Udruge građana “Put, istina i život” u suradnji s Virtualnim ženskim poduzetničkim centrom financirao je i donirao općini Čaglin i njezinim stanovnicima prvu besplatnu eduakciju na temu: Ja (ne)mogu biti poduzetnik!, s ciljem podizanja razine poslovne obrazovanosti i iniciranja te jačanja gospodarske aktivnosti u ovom najsiromašnijem kraju Hrvatske.

Razuvjeravanje skeptika

U provedbi edukacija pomaže i Općina u kojoj su svjesni da stanje nije dobro, da imaju puno nezaposlenih, a da se nova radna mjesta ne otvaraju.

“Dva su moguća odgovora na tu situaciju. Prvi je letargija i prihvaćanje trenutnog stanja uz uvjerenje da se ne može ništa napraviti kako bi se stvari popravile. Drugi je aktiviranje uz uvjerenje da se nešto može pokrenuti i da smo sami gospodari svoje sudbine. Mi smo se odlučili na ovaj drugi put, svjesni da će okolina biti skeptična prema našim planovima i ciljevima, a na nama je da ih svojim aktivnostima i rezultatima istih razuvjerimo i pokažemo im da sami zaista možemo nešto napraviti i učiniti naš kraj ugodnijim mjestom za život”, kazao je tajnik Udruge Put, istina i život Blaž Arežina za 034portal.

Od poslovnih planova do izvlačenja novca iz EU

Žitelji koji se uključe u program naučit će kako se izrađuju poslovni planovi, kvalitetne prezentacije poduzetničkih usluga i proizvoda na tržištu, steći znanje o prodajnim tehnikama, brandiranju, izgradnji vizualnog identiteta, osnovama marketinga i odnosa s javnošću, važnosti digitalnog komuniciranja, povlačenju sredstava iz EU fondova i brojnim drugim stvarima.

Voditeljica ženskog poduzetničkog centra Sanela Dropulić ističe kako će stručni predavači polaznike edukcija ne samo educirati nego i obogatiti svojim poduzetničkim iskustvom te se nadaju da će im na taj način dati poticaj za pokretanje vlastitih tvrtki i obrta ako već ne posluju na realnom tržištu.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr