Tele2 je Revolucijom zavarao korisnike?

Je li operater Tele2 zavarao svoje korisnike? Tvrdi to Đuro Lubura iz udruge Telekom, koji je ranije javno pozdravio tarifu ‘Revolucija’. A onda je u razgovoru s njihovom službom došao do priznanja da je ipak ograničena. Tele2 se ispričao korisnicima “ako nije jasno komunicirao” pravila.

Predsjednik udruge za promicanje prava korisnika elektroničkih komunikacijskih usluga Telekom i član našega stručnog tima, Đuro Lubura, obavijestio je javnost kako je Tele2 nedavno promijenio ograničenja broja i trajanja poziva prema hrvatskim mrežama za 60 posto – smanjen je s 5.000 na 2.000 minuta mjesečno, uz dodatno ograničenje od samo 200 minuta mjesečno prema 092 brojevima. Napravili su to izmjenama Načela pravednosti. Sve se to odvija nakon što im je jako veliki broj korisnika poklonio povjerenje i s drugih mreža zbog tarife Revolucija prešao na Tele2, ističe Lubura u priopćenju, koje je potkrijepljeno i snimkom razgovora sa Službom za korisnike Tele2.

“Dakle, potpuno su neograničeni svi pozivi prema fiksnim i mobilnim mrežama u Hrvatskoj?”, pita Lubura zaposlenicu Tele2 na snimci.

“Upravo tako, upravo tako! Bez da vam se išta naplati, ni uspostava, niti minute razgovora”, odgovorila je zaposlenica Službe za korisnike. Na njegov dodatni upit postoje li kakva “sitna slova”, ona mu odvraća:

‘Ništa, ništa nema što piše sitnim slovima’

“Ništa, ništa nema što piše sitnim slovima”, kaže, dodajući da je to “nevjerojatna, ali povoljna tarifa”. Tri puta ga uvjerava da je to tako.

No, zatim je Lubura pita može li mu reći što piše u članku 20. posebnih uvjeta za tarifu Revolucija. Zamolila ga je za strpljenje i gotovo dvije minute kasnije Lubura dobiva odgovor drugačiji od onoga koji je dobio na početku razgovora s njom.

“Što se tiče toga, radi se o Načelu pravednosti gdje je granica korištenja usluge trenutno postavljena na 5.000 odlaznih minuta i 3.000 odlaznih tekstualnih poruka u obračunskom razdoblju”, kaže ona.

Načelo pravednosti

Ona mu pojašnjava i da se zapravo radi o načinu na koji se bore protiv zloporabe broja, kao i u slučaju ograničavanja pozivanja više od sto različitih brojeva u jednom danu ili 500 u jednom mjesecu, što može ići na provjeru. Lubura joj zatim postavlja pitanje:

“Ako ja napravim 5.001 minutu, da li sam ja prekršio vaše pravilo i hoću li biti isključen?”

“Da, jeste, Načelo pravednosti”. Na upit o tome zašto korisnici ne znaju za to, ona kaže da su Uvjeti korištenja dostupni svim korisnicima.

Na kraju se slažu s time da je Revolucija ipak ograničena usluga, iako uključuje velik broj odlaznih poziva i SMS-ova.

‘Svjesnim manipulacijama nikada se neće svrstati među ozbiljne i pouzdane partnere’

Lubura je pohvalio ovu tarifu kada se pojavila na tržištu. No, ovakvo ponašanje Tele2, navodi on u ime udruge Telekom “ocjenjujemo zavaravajućim, a moguće i smišljenom prijevarom na štetu korisnika koji su, vjerujući reklamama i Službi za korisnike Tele2, smatrali kako u pretplatničkoj tarifi Revolucija ne postoje nikakva ograničenja u pozivanju i slanju SMS poruka prema hrvatskim mrežama, da bi Tele2 potom mijenjao pravila na štetu tih istih korisnika koji su im poklonili povjerenje”.

“Čini nam se da Tele2, svojim postupcima na štetu korisnika, dobiveno povjerenje nije opravdao kao i da se ovakvim svjesnim manipulacijama nikada neće svrstati među ozbiljne i pouzdane partnere građana od kojih žive”, zaključuje.

Napomenimo da u Uvjetima korištenja tarife Revolucija za korisnike bonova jasno stoji i da “Tele2 pridržava pravo izmjene ovih Uvjeta korištenja, o čemu će Korisnik biti pravodobno obaviješten putem web stranice Tele2 ili na drugi primjeren način”.

No, pitanje je kako na to gledaju korisnici, ali i Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) koju smo također zamolili za mišljenje o ovom mogućem kršenju prava potrošača.

Ukoliko imate pitanja vezana za rad institucija, pojedine poteze, njihov izostanak ili zaštitu potrošača, pišite nam na strucnitim@portal.net.hr

Mobilni operater uputio nam je u poslijepodnevnim satima izjavu za medije koja sadrži ispriku korisnicima Revolucije. Prenosimo ju u cijelosti:

Tele2 upućuje ispriku svojim korisnicima ukoliko nismo jasno iskomunicirali Načelo pravednosti korištenja tarife Revolucija. Naša je nakana uvijek biti i ostati transparentni i jasni u svojoj komunikaciji.

Međutim, prevare i zloupotrebe nešto su s čime se telekomunikacijska industrija susreće, posebice kada je riječ o tarifama koje znaju uzdrmati tržište, poput naše Revolucije. Revolucija je tarifa koja korisniku pruža najveću vrijednost za novac i niže cijene te tada morate preuzeti rizik i biti svjesni izazova koje ona može donijeti.

Iz tog razloga sve cjenike takvih tarifa prati Načelo pravednosti korištenja proizvoda i usluga, baš kako bi se operateri zaštitili od agresivnog ponašanja i zloupotrebe te omogućili svim korisnicima da uživaju u pogodnostima takve tarife. Nekoliko računa stvorenih za zloupotrebu u suprotnom bi uništilo svaku priliku da ta ponuda bude dostupna onom velikom dijelu korisnika koji nije sklon prevarama.
Tele2 je iskusio zloupotrebu sa 2 posto računa korisnika Revolucije i poštujući pozitivne propise naveli smo u Načelu pravednosti kako se ono sada odnosi samo na 2000 minuta poziva prema svim ostalim mrežama dok minute unutar Tele2 mreže ostaju neograničene. Načelo se odnosi i na 200 minuta poziva prema tarifama u kojima primatelj poziva ostvaruje dodatne kune na vlastitom računu. Kako bilo, Tele2 će i ovdje njegovati individualan pristup korisnicima te ćemo pomno pratiti samo one korisničke račune koji upućuju na potencijalnu prevaru. Minute unutar Tele2 mreže ostaju neograničene.

Napominjemo kako je potrebno znati da takvo Načelo ima utjecaj na svega 2 posto onih koji zloupotrebljavaju naše tarife, na taj način ugrožavajući našu misiju da kreiramo cjenovno konkurentne i izazovne tarife koje će biti dostupne svima, što smo do sad i uspijevali.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr