WEEKEND MEDIA FESTIVAL

DIREKTOR NET.HR-A UZ NAJVEĆE IZDAVAČE U REGIJI: ‘Facebook je velika prilika za medije, a siguran sam da uskoro nećemo više govoriti o TV budžetima’

Veliki agregatori poput Facebooka, ne samo da mijenjaju način na koji sadržaj dolazi do čitatelja, nego utječu i na sam sadržaj te formu, a zahvaljući liberalizaciji, malim igračima nikada nije bilo lakše probiti se na tržištu.

Na Weekend media festivalu u Rovinju, najvećeg medijskog događaja u regiji među brojnim izlagačima sudjelovao je i Miran Pavić, direktor Telegram media grupe u sklopu koje je i Net.hr

U raspravi pod nazivom “Život u doba duopola Facebooka i Googlea,” uz Mirana Pavića, izlagali su i Boris Trupčević, direktor Styrije za Hrvatsku, te Marko Stjepanović, glavni urednik srpskog dnevnog lista Blic, dok je raspravu moderirao programski direktor festivala Nikola Vrdoljak.

Iako se mnogo govori o padu kvalitete zbog novih platformi, Pavić tvrdi kako su one prije svega prilika.

Nikada kvalitetnije i raznovrsnije

“Novinarstvo nikad nije bilo kvalitetnije i raznovrsnije. Gledamo veliku liberalizaciju medija, u kojoj su se dramatično smanjile barijere za ulazak na tržište”. Kao primjer je naveo Bena Thompsona, jednog od najboljih biznis i tech analitičara na svijetu.

“Preselio je na Tajvan, piše blog, prodaje pretplatu na njega i odlično živi od toga. On danas ne mora raditi u Wall Street Journalu ili New York Timesu, dapače, bolji je od njihovih analitičara. Jedini trošak mu je trošak slanja newslettera”, ilustrira Pavić

Kao primjer liberalizacije koju je su donijele platforme poput Facebook, Pavić je istaknuo nedavni uspjeh gastro bloga Plava Kamenica, kojem je Facebook omogućio da u iznimno kratkom roku, kroz kvalitetan sadržaj, u tom segmentu postane utjecaniji od etabliranijih medija.

Trupčević se složio kako zbog Facebooka kvalitetan i originalan sadržaj prolazi sve bolje, odnosno, kako se smanjuje utjecaj copy-paste članaka, banalnog novinarstva i clik baita.

Stjepanović kaže kako je Srbija ipak radikalno drugačije tržište od Hrvatske. “Mi moramo svašta izvađati kako bi nam kvalitetan članak dobio čitanost”, izjavio je, i dodao da su im najčitaniji članci oni koji donose sutrašnju naslovnicu tiskanog izdanja. Upozorio je i da digitalne platforme negativno utječu na kvalitetu članaka, jer novinari imaju manje vremena za kave i ćevape na kojima razgovaraju o temama,

Nova  očekivanja korisnika

 

Trupčević je konstatirao da, uz pomoć digitalnih platformi poput Facebooka i Youtubea, 24sata uspijeva udvostručiti svoj online doseg. S njim se složio i Pavić istaknuvši još jedan važan moment.

Ne samo da veliki agregatori mijenjaju način koji sadržaj dolazi do korisnika, oni mijenjaju i formu.

“Do prije godinu-dvije, uopće nismo pričali o Stories formatu. Danas imamo Snapchat Stories, Instagram stories, Facebook live, Instagram slideshows. Platforme nisu samo dopustile ulazak manjim igračima, nego mijenjaju što očekujemo od sadržaja”, izjavio je.

Raspravljalo se o digitalnim poslovnim modelima izdavača u vremenu u kojem Google i Facebook uzimaju sve veći dio marketinških budžeta, oko 85% od ukupnog rasta digitalnog oglašavanja u Americi. Trupčević je kazao kako te brojke i nisu tako jednoznačne, jer dobar dio Googleovog novca ipak na kraju završi u rukama izdavača na čijim stranicama se pokazuju Googleovi oglasi.

Sugovornici su se dotaknuli pitanja regulacije Facebooka i Googlea, koji su sve više na udaru europskih regulatora radi navodnih monopolističkih pozicija, kao i skorog pretakanja televizijskih marketinških budžeta na digitalne kanale. “YouTube je jasno kazao kako želi 25 posto TV oglašavanja”, rekao je Trupčević i dodao kako je jasno da nas čeka distrupcija na ovom području. “Uvjeren sam da više nećemo govoriti o TV budžetima, već o video budžetima, koji mogu uključivati nove platforme poput Netflixa, YouTube, Instagrama..” dodao je Pavić.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr