‘Demanti članka: DETALJI EKSKURZIJE IZ PAKLA ZAGREBAČKIH UČENIKA: ‘Vozio ih je samo jedan vozač, u sobama ih dočekali mravi i gljivice, a hranom su se neki i otrovali”

“Zahtjev za ispravak informacije

Poštovani,

ovim Vam se obraćam kao punomoćnik trgovačkog društva SPERANZA d.o.o. turistička agencija, Zagreb, Trakošćanska 30, a povodom članka autora: Danas.hr, objavljenog na digitalnom (internetskom) mediju ,
07.09.2017. u 12:00 – na web stranici – http://net.hr/danas/hrvatska/detalji-ekskurzije- iz-pakla- zagrebackih-ucenika-vozio- ih-je- samo-jedan- vozac-u- sobama-ih- docekali-mravi- i-gljivice-a- hranom-su- se-neki- i-otrovali/ pod naslovom „Detalji ekskurzije iz pakla zagrebačkih učenika: Vozio ih je samo jedan vozač, u sobama ih dočekali mravi i gljivice, a hranom su se neki i otrovali“

S obzirom da se u navedenom članku navodi niz neistinitih tvrdnji vezanih za SPERANZA d.o.o. kao turističku agenciju, temeljem čl. 41. st.1. Zakona o medijima, ovim zahtijevamo objavu ovog ispravka.
Temeljem čl. 42. st. 1. Zakona o medijima, ovim navodimo na koje dijelove teksta se ovaj zahtjev za ispravak odnosi, i to kako slijedi:

1. …..da se djeca sa maturalnog putovanja u Grčkoj nisu vratila zdrava, jer ih je nekoliko otrovano…..
2. …..da je SPERANZA d.o.o. kao turistička agencija prekršila čitav niz stavki iz ugovora….
3. …..da je putovanje pomaknuto za jedan dan, umjesto sa subote na petak bez objašnjenja…..
4. …..da šofer nije znao složiti kufere u bunker….
5. …..da je prtljaga ugurana na dva slobodna mjesta….

6. ……da je do Karlovca autobus imao dva vozača odnosno jednog vozača i jednog čovjeka u japankama i u kratkim hlačama koji se predstavljao kao vozač….
7. ……da je planirano i ugovoreno, i plaćeno razgledavanje san Marina otpalo zbog kašnjenja…..te da su u povratku samo projurili kroz San Marino bez mogućnosti razgledavanja….
8. …… da je ih je u Grčkoj dočekao novi autobus, u vlasništvu grčkog autoprijevoznika, a suprotno ugovoru….
9. ….. da su grad djeca razgledavala uz pratnju vodiča koji je cijelo vrijeme šutio…..
10. …… da ih je na Zakintosu, dočekao derutni hotel koji ni u paklu ne bi mogao zaraditi ugovorene tri zvjezdice, te da su sobe bile pune mravi, a kupaonice „oličene“ svježim gljivicama…
11. ….. da je jedan dio djece ostao gladan jer ono što je servirano doslovno bilo nejestivo, a da se drugi dio djece otrovao, što je potvrdio i lokalni liječnik…
12. ….da je SPERANZA d.o.o. kao turistička agencija odgovorila da će se odgovor dostaviti u zakonskom roku, odnosno možda danas možda sutra, a možda za dva tjedna……

Naime, ovim se navodi da je do pomaka maturalnog putovanja za jedan dan došlo isključivo na zahtjev brodara zbog popunjenosti brodskih kabina i ostalih usluga na brodu. Roditelji su o navedenom obaviješteni i svi, osim
dva roditelja, bez problema potvrđuju promjenu termina. Onim roditeljima koji nisu pristali na promjenu termina ponuđen je u pisanom obliku povrat novaca u 100% iznosu, što su oni odbili i na kraju potvrdili da im dijete
ide na maturalno putovanje.

U odnosu na kašnjenje u polasku ovim se navodi da je organizator putovanja osigurao autobus sa potrebnim brojem sjedala s obzirom na veličinu grupe i broj putnika, te su u autobusu bila 3 slobodna mjesta.
Zbog neuobičajeno velikog broja prtljage čekala se pomoć prijevoznika, koji je presložio kofere nakon čeka je grupa krenula za Anconu.

Organizator putovanja naručio je prijevoz putnika autobusom a prijevozniku dostavio sve potrebne podatke za ovo putovanje. Broj vozača i moguću promjenu vozača, određuje isključivo prijevoznik koji prema
zakonima u cestovnom prometu brine o vozačima kao svojim zaposlenicima, a sve radi sigurnosti putnika. Isto vrijedi za brodara kao i za avioprijevoznika. Međutim SPERANZA d.o.o. kao organizator putovanja
navodi da su zlonamjerni i neistiniti navodi da je kao jedan od vozača bio čovjek u japankama i kratkim hlačama. Navedeno je opovrgnuo i sam autoprijevoznik u svojem očitovanju ali navedeno nije bilo dovoljno autoru
članka, te je istaknuto da se „umjesto vozača pojavio tip u japankama“. U odnosu na naknadu promjenu autobusa, ovim se navodi da je na izričiti zahtjev profesora koji su bili u pratnji, organizator putovanja odlučio o
vlastitom trošku napraviti zamjenu autobusa u korist grupe. Grupa je dobila veći katni autobus sa 9 sjedala više i većim prtljažnim prostorom. Promjena prijevoznika prilikom organizacije višednevnog turističkog paket
aranžmana nije zabranjena i nije protivna propisima i zakonima. Uvijek postoji mogućnost kvara autobusa i organizator putovanja mora biti spreman na promjenu autobusa jer je prema ugovoru obvezan pružiti
uslugu prijevoza.

Nadalje, ovim se navodi da je netočna objavljena informacija da je pratiteljica šutjela tijekom dvodnevnog razgleda grada. Svi razgledi i izleti realizirani su u cijelosti uz stručno vodstvo pratiteljice. Pratiteljica je sve
potrebne informacije, povijesne činjenice te zanimljivosti o hrani, običajima, Ateni i Sparti prezentirala putnicima u autobusu. Kao što je poznato, na navedenim lokacijama u Grčkoj kao i drugim zemljama,
dozvoljen je samo razgled i pratnja od strane lokalnog vodiča, dok stranom pratitelju nije dozvoljena prezentacija na lokalitetu.

Netočna je i objavljena informacija da je hotel na Zakynthosu u derutnom stanju. Hotel Aphrodite je jedan od boljih hotela 3* u mjestu Laganas na otoku Zakynthos. Veliki broj škola boravio je u tom hotelu i nikada
turistička agencija kao organizator nije dobila nikakvu pritužbu. Večera za goste bila je buffet self service pa su učenici mogli slobodno odabrati jelo između više ponuđenih jela. Ovim se nadalje navodi da su djelatnici
SPERANZA d.o.o. prije organiziranja maturalnog putovanja obišli predmetni hotel te su utvrdili da isti udovoljava potrebama maturalnog putovanja, odnosno traženjima putnika i natječaja. Ovim se navodi da je i
na stranicama Booking.com vidljivo da navedeni hotel ima 3* te da je ocijenjen sa ocjenom 5,7 prema mišljenju gostiju.

Netočna je nadalje informacija da su se učenici otrovali hranom u hotelu. U Grčkoj je u terminu kada je boravila predmetna grupa bilo i nekoliko zagrebačkih škola u organizaciji drugih putničkih agencija i kod većine
grupa pojavio se isti problem. Učenici su od strane pratiteljice upozoreni da ne piju vodu ako nije kupljena i flaširana. Isto tako su upozoreni da pažljivo biraju gdje će jesti izvan hotela. Ne postoji nikakva dokumentacija
lokalnog liječnika kojim je utvrđeno otrovanje. Tijekom putovanja je dijelu učenika, i to njih petoro, utvrđena crijevna viroza. Crijevnu virozu nije utvrdio lokalni liječnik kako se navodi u članku već je isto utvrđeno od
strane liječnika na brodu, a kojim brodom su se putnici vraćali na povratku.

Ovim se navodi da je na navedenom putovanju postojao još jedan zdravstveni slučaj jednog putnika koji je završio u bolnici, a čiji slučaj nije povezan sa želučanim problemima. Nakon što se čitava grupa vratila u Zagreb, profesorica je ostala na Zakynthosu čekajući da bolnica otpusti putnika i da se može vratiti u Zagreb. Sve troškove boravka i povratka u domovinu podmirila je Speranza. Učenik se zajedno sa razrednicom dva dana kasnije vratio avionom iz Grčke.

Koliko su netočne i neistinite tvrdnje iz vašeg članka najbolje govori izjava: “projurili su kroz San Marino bez mogućnosti razgledavanja”. Kroz San Marino se ne može projuriti jer se stari grad nalazi na vrhu brijega.
Naša grupa obavila je zaustavljanje i razgled sa trajanjem od 90 minuta što je uobičajeno za razgled San Marina.

Trebamo nešto reći i na temu objavljivanja neprovjerene pritužbe i navodnog “nejavljanja” turističke agencija SPERANZA d.o.o. kao organizatora putovanja. E-mail novinara došao je u prijepodnevnim satima, a direktor tvrtke odgovoran za ovakve situacije bio je izvan Zagreba. Odgovor je pripremljen u roku kraćem od 24 sata, ali je priča objavljena bez provjere sa profesorima koji su vodili djecu, bez komentara ravnatelja škole, bez kontaktiranja ostalih 60 putnika u autobusu i naravno bez Speranze d.o.o.

Slijedom svega gore navedenoga ovim zahtijevamo da ovaj ispravak objavite bez promjena i dopuna, u tiskanom i digitalnom izdanju, i to na istim ili istovrijednim mjestima programskog prostora i na isti ili
istovrijedan način na koji je bila objavljena informacija na koju se ispravak odnosi, i u vremenu kako je to predviđeno odredbama Zakona o medijima.

Sa štovanjem,

SPERANZA d.o.o.
zastupana po;
Mario Janković, odvjetnik u
Zajedničkom odvjetničkom uredu
Hrvoje Bićan, Petra Jurčić Vujičić
i Mario Janković”

Povratak na Net.hr