MULJAŽA

CRNI PETAK U HRVATSKOJ: ‘Mnogi koriste vakuum da potrošačima uvale kakicu’

Stigao je još jedan Crni petak – dan kada se diljem svijeta milijuni ljudi gaze po šoping centrima, smrzavaju cijele noći pred vratima trgovina ne bi li prvi ušli i kupili određene artikle po suludo sniženim cijenama.

U SAD-u je 2008. godine u jednom trgovačkom centru, u stambedu pomahnitalih kupaca, smrtno stradao jedan prodavač. To nije bio izolirani slučaj zbog čega prodavači diljem SAD-a sada prolaze posebne edukacije za rad na crni petak.

KAD LJUDI POSTANU ŽIVOTINJE: Pobjeda konzumerizma izgleda ovako

No, unatoč prizorima na koje smo navikli, ludi popusti uvelike su se preselili i na online trgovine pa su scene iz američkih trgovina nešto pristojnije.

U Hrvatskoj ništa posebno

U Hrvatskoj, pak, Crni petak i nije neka velika stvar. Proteklog tjedna bili smo bombardirani reklamama o ‘smiješno niskim cijenama’, ali u stvarnosti je to daleko od američkih 90 posto popusta na LCD televizore ili laptope.

Rijetko koji proizvod ide na 79-90 posto popusta, a ostali su, kao i na redovnim sniženjima, do 40 posto. Mnogi potrošači kažu i kako se takve prilike koriste za plasiranje lošije robe.

Uvaljivanje ‘kakice’

‘U nas je to sasvim logično. Dok se politika i najavljeni zakoni ne poslože, mnogi koriste vakuum da potrošačima uvale kakicu’, rekao je predsjednik Društva za zaštitu potrošača Hrvatske Igor Vujović za Večernji.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr