VEĆI IZBOR

BITKA ZA MILIJUNE PUTNIKA: Novi zakon mijenja pravila zbog kojih su cijene taksija apsurdno visoke

Putnici koji su dosad vozeći se iz zračnih luka plaćali skuplji taksi prijevoz zato što su mogli birati samo prijevoznike lokalne jedinice tog područja, odsad bi trebali imati daleko veći izbor taksi službi čime bi i cijene njihovih usluga pale.

Novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu mogao bi donijeti velike promjene u taksi prijevozu kada je u pitanju rad te službe u zračnim lukama, piše Jutarnji list.

Naime, prema dosadašnjoj regulativi taksi prijevoznici imaju pravo putnike preuzimati isključivo na području jedinice lokalne samouprave na kojoj su prijavljeni te ih do ostalih gradova i općina smiju samo dovoziti, ali ne i prihvaćati na povratku. Postoji mogućnost iznimki, no na to nikada nisu pristali u Velikoj Gorici pa su tako putnici iz Zračne luke Pleso na svoja odredišta mogli samo vozeći se isključivo u velikogoričkim taksijima.

Izmjene iduće godine

No, novim prijedlogom zakona to bi se trebalo promijeniti. A mogućnošću većeg izbora taksi prijevoznika i cijene prijevoza s, primjerice aerodroma, trebale bi pasti. Naime, start vožnje velikogoričkih taksija iznosi 16 kuna, vožnja po kilometru još devet, a usluga je 20 posto skuplja noću, na praznike ili na blagdane. Istodobno, primjerice, cijene taksista Radio taksi Zagreba dotle su nešto niže: start iznosi 10 kuna, cijena po kilometru još 6, a ukinute su više tarife noću i za blagdane. Upravo stoga dosad je putovanje do aerodroma bilo jeftinije nego povratak s njega.

No, nije to problem samo zagrebačkog i velikogoričkog područja. Na isti su upozoravale strukovne udruge i iz drugih dijelova Hrvatske pa su u Ministarstvu to odlučili razmotriti i izmjene donijeti novim Zakonom tijekom iduće godine.

‘UBER KRŠI USTAV!’: Ogorčeni taksisti traže zabranu Ubera u Hrvatskoj, nabrojali zbog čega to traže

“Autotaksi prijevoz je po svojoj naravi lokalni prijevoz te mislimo da odluku o tome na koji način će biti uređeno pružanje tih usluga treba ostati u nadležnosti jedinica lokalne samouprave. Ipak, postoje prijedlozi da se kroz odredbe Zakona o cestovnom prijevozu svim autotaksi prijevoznicima dopusti prijevoz do zračnih luka i od njih, neovisno o sjedištu. O tome će se stav zauzeti kod prvih izmjena Zakona, što bi, prema nekim naznakama, moglo biti tijekom sljedeće godine”, poručuju iz Minisatsrtva prometa.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr