Bijesni ste na ZET-ovce iz više razloga, evo što vozači i kontrolori smiju, a što ne

Čitatelji koji se voze ZET-ovim tramvajima i autobusima često nailaze na razne probleme. Ljuti su na vozače i kontrolore zbog kako tvrde neprimjerenog ponašanja pogotovo kada se radi o plaćanju karata, hvatanja u ‘švercanju’… Odgovore na brojna pitanja u vezi s njihovim radom potražili smo u ZET-u.

Prije nekoliko dana negodovanje putnika izazvao je vozač na liniji 268 Velika Gorica-Zagreb kada nije htio krenuti autobusom jer mladić koji je ušao nije imao kartu. Posebno ih je naljutilo što vozač nije htio krenuti ni kada je mladi putnik izašao iz autobusa.

Glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić rekao je za Danas.hr da svaki vozač treba kod ulaska u vozilo zatražiti voznu kartu, te dok traju aktivnosti oko prodaje karata, plaćanje, izdavanje karte i povrat novca vozač mora imati zaustavljeno vozilo.

Dužan čekati očevid, putnicima omogućiti izlazak

“Kada je slučaj da putnik ne želi i neće kupiti kartu, vozač je dužan dok traje konverzacija stajati u stajalištu. U slučaju ako razgovor oko karte eskalira i preraste u verbalni spor, te ako se pozove policija vozač je u pravilu na traženje policije dužan čekati očevid na mjestu događaja s tim da omogući svim putnicima izlaz iz autobusa (moguće i na slijedećem terminalu ako to policija odobri)”, ističe Jurić.

Ako putnik kupi voznu kartu ili izađe iz vozila vozač nastavlja vožnju

Vozač nadalje uvijek traži pomoć prometnika u Prometnom centru odakle mu se sugerira da zamoli putnika da kupi voznu kartu ili da vozač zamoli putnika da izađe iz vozila. Kada je neki od navedenih uvjeta zadovoljen – nastavlja dalje vožnju.

Naime, kako je bilo i u slučaju na liniji 268 Velika Gorica -Zagreb vozač je sam pozvao policiju (očevid policije je definitivno obavljen na mjestu događaja) tvrde u ZET-u. Ukoliko dođe do toga, kao što je bilo u gore navedenom slučaju, a policija je naredila da vozač čeka očevid na mjestu događaja onda tako mora i postupiti.

Kontrolor nema pravo zadržati putnika u vozilu

Jedan od problema koji muči putnike su kontrolori od kojih svi često bježe kada ih uoče na stanicama. No, iz ZET-a poručuju da kontrolor nema pravo zadržati putnika u vozilu, ali putnik je dužan napustiti vozilo ukoliko nema valjanu kartu, a ne želi dati dokumente kontroloru za utvrđivanje identiteta.

Nema naplate na licu mjesta ako ste uhvaćeni bez karte

Kazna na licu mjesta se ne naplaćuje. Prema čl. 38. točka 1. Odluke o prijevozu putnika u javnom prometu za prekršaj da je putnik zatečen u vozilu bez valjane karte propisana kazna je od 500 do 800 kuna. Ukoliko se plati u roku od 8 dana iznos od polovice propisanog minimuma novčane kazne odnosno 250 kuna ne vodi se prekršajni postupak.

Prigovor u roku od osam dana

Što se tiče prava na žalbu ako je putnik uhvaćen bez karte, na izdanu obavijest osoba ima pravo prigovora u roku od 8 dana.

Ukoliko ste zaboravili pokaz ili ZET-ovu elektronsku karticu koja se puni, a uhvati vas kontrola, možete im se obratiti, ali prekršaj se evidentira. “Utvrđuje se da u trenutku kontrole na zahtjev ovlaštene osobe prijevoznika niste predočili valjanu voznu kartu radi kontrole…”, odgovorili su iz ZET-a.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr