Stižu obavijesti o dugovanju koje su van svake pameti, a sve je po zakonu

Od srpnja ove godine naš čitatelj ne uspijeva izmiriti svoj dug za policu dopunskog osiguranja. Baš kad pomisli da se riješio duga, dođe mu nova obavijest kojom ga podsjete da nije u pravu.

Kako je danas sve automatizirano, kompjuteri zaračunavaju zatezne kamate i automatski šalju obavijesti o dugu, a građani ostaju poprilično zbunjeni. Baš to se dogodilo našem čitatelju (podaci poznati redakciji), koji je 19. srpnja 2014. korisnički pretinac e-passa obavijest Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje o saldu police dopunskog osiguranja – na dan 30. 6. 2014. imao je dug 89,55 kuna. Radi se o jednoj rati od 80,00 kuna iz 2013. plus zatezne kamate.

Ovaj iznos je platio 7. kolovoza. Međutim, kako je dug bio s datumom 30.6.2014. u međuvremenu je opet obračunata zatezna kamata pa jer 27. kolovoza dobio obavijest o dugu od 90,41 kuna.

“Nazvao sam službenicu u HZZO-u koja mi je rekla kako za knjiženje treba vremena, te da moja uplata očigledno još nije proknjižena. Dodala je da sam ja svoj dug podmirio i da se ne moram obazirati na obavijest i ovu zanemarivu razliku između 89,55 kn i 90,41 kn (86 lipa)”, prisjetio se Karlovčanin.

Ali, zbog te zanemarive razlike 16. rujna u njegov e-pass pretinac stigla je nova obavijest u kojoj je stajalo da je dužan jednu kunu.

“Dakle, ona razlika od 86 lipa još je malo narasla zbog proteka vremena. Kako bih okončao ovaj cirkus, odlučio sam uplatiti taj iznos, bez obzira što me provizija net bankinga košta dvije kune. Uplatu sam obavio 19. rujna – dakle samo tri dana nakon primitka obavijesti.

Platiti ili ne platiti?

I onda, 16. listopada od HZZO-a dobivam obavijest da sam dužan 0,01 kunu! Eto, dok su oni proknjižili moju uplatu od jedne kune, zatezna kamata je opet narasla. I sada ne znam što mi je činiti? Platiti ili ne platiti? Ako odlučim platiti, trebam li sam odmah pribrojiti i zateznu kamatu? Možda da velikodušno dodam lihvarsku kamatu od 100 posto i uplatim 0,02 kune?!”, ironičan je naš čitatelj.

Jasno mu je da se radi o automatski generiranim porukama i da je kompjuter programiran tako da ne vidi razliku između jedne lipe i milijun kuna duga. Međutim, uvjeren je, kako se softver može modificirati tako da se zatezna kamata briše ako se uplata izvrši u nekom razumnom roku od datuma slanja opomene. Na taj bi se način, kaže, izbjegle ovakve smiješne i besmislene situacije.

HZZO: Sve je dobro obračunato

U HZZO-u potvrđuju da je u slučaju duga Karlovčanina sve pravilno obračunato, a da je za zanemariv iznos kriv automatizam.

“Obračun kamata u dopunskom zdravstvenom osiguranju vrši se prema eskontnoj stopi od 12 posto godišnje i u slučaju koji spominjete stopa je pravilno obračunata. Moguće je da je obavijest osiguraniku stigla nakon obračuna 15. u mjesecu i na kraju mjeseca, te je nakon toga obračunata još 0,01 kunu, a osiguranik je platio u međuvremenu pa je nastala ta razlika.

U ovom slučaju, kada osiguranik plati sljedeću ratu do 3.12.2014. i to u iznosu 70,00 Kn, dug od 0,01 kuna HZZO može otpisati, ili osiguranik može uplatiti 70,01 kunu pri sljedećoj uplati, o tome se može sam osiguranik izjasniti HZZO-u. Obavijesti o dugovanju šalju se automatizmom, bez obzira na visinu dugovanja”, objašnjavaju u HZZO-u.

Jeste li i sami imali problema u ostvarivanju svojih potrošačkih prava? Poslali su vam račun za koji nemate pojma da ste ga napravili? Nudili su vam staru ragu u zamjenu za smartphone koji je na popravku? Prebacivali su vas s korisničke podrške, na poslovnicu do servisera i natrag? Nisu htjeli priznati reklamaciju? Takva i slična iskustva javite nam na naš mail vijesti@portal.net.hr

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr