VRAĆENA OPTUŽNICA

PADA LI JEDNA OD PRVIH KORUPCIJSKIH AFERA? Zbog milijuna preplaćenih za bojenje tunela neće nitko odgovarati?

Hoće li afera s preplaćenim bojenjem tunela na autocesti prema Splitu doživjeti svoju potpunu propast?

Naime, vijeće Županijskog suda u Zagrebu vratilo je tužiteljstvu optužnicu protiv tadašnjih čelnika HAC-a Marija Lovrinčevića i Jurice Prskala, te direktora Skladgradnje Slavena Žužula, tadašnjeg direktora građenja u HAC-u Gorana Legca i glavnog inženjera Željka Kandžije.

Zakasnili s optužnicom?

Vijeće je zaključilo kako je prije odluke o osnovanosti optužnice potrebno dodatno razjasniti cijene bojenja tunela, jer je tijekom istrage provedeno nekoliko potpuno suprotnih vještačenja. Osim toga, obrana je upozorila da je optužnica podignuta izvan zakonskog roka. Naime, od otvaranja istrage do podizanja optužnice prošlo je šest i pol godina.

Iz optužnice, koja je sada vraćena tužiteljstvu, proizlazi da su čelnici HAC-a omogućili Žužulu da naplati višestruko veće cijene premazivanja bojom cijevi tunela Sveti Rok i Mala Kapela.

Posebni uvjeti natječaja

Sve je navodno započelo još 10. studenoga 2008. godine kada je izvođačima koji su već imali zaključene ugovore stigao dopis iz HAC-a. U njemu ih je Legac izvijestio da se premazivanje bijelom bojom za beton na lijevim cijevima tunela Sveti Rok izdvaja iz njihovih ugovora. Prema dokumentaciji bila je ugovorena vrijednost radova za tunel Mala Kapela u iznosu od 2,624.538 kuna, a za tunel Sveti Rok 2,388.375 kuna.

Nakon toga Lovrinčević i Prskalo sastavili su novi zahtjev za nabavu. U njemu se tražilo premazivanje bojom obloge lijevih i desnih cijevi tunela Mala Kapela i Sveti Rok. Kao procijenjena vrijednost nabave bili su navedeni iznosi od 36 milijuna kuna.

Kako bi, prema tvrdnjama tužiteljstva, pogodovali Žužulu, u natječajnu su dokumentaciju dodali i uvjet stručne i tehničke sposobnosti ponuditelja. Tako je budući izvođač morao imati najmanje 200 zaposlenih na poslovima antikorozivne zaštite, a to, stoji u optužnici, nije imalo baš nikakvog uporišta u vrsti javne nabave što je raspisana.

Šteta za HAC?

Ipak, Lovrinčević je tu natječajnu dokumentaciju potpisao, pa je Prskalo 8. siječnja 2009. godine donio odluku o početku postupka javne nabave s tim uvjetima koji su bili prilagođeni Skladgradnji.

MILIJUNSKA AFERA: ‘Tunele smo mogli pofarbati u roku, HAC nije trebao platiti 17,7 milijuna kuna više’

Slaven Žužul ubrzo se sa svojom tvrtkom javio na natječaj, kako je i dogovorio sa čelnicima HAC-a te ponudio bojenje tunela za 35,567.161,68 kuna. Ponudi je priložio i dokaze o ispunjavanju traženih uvjeta stručne i tehničke sposobnosti. Njegova ponuda je i prihvaćena, te je potkraj veljače iste godine zaključen ugovor o premazivanju bojom obloge tunela Mala Kapela i Sveti Rok na autocesti Zagreb-Split-Dubrovnik.

S obzirom na potpisani ugovor, Skladgradnji je HAC platio punu cijenu, a istražitelji sumnjaju da je tim potezom HAC oštećen za 17,717.176,68 kuna. Naime, procjenjuje se da bi stvarna vrijednost radova iznosila 17,849.985 kuna.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr