PROCES NAKON 10 GODINA

NAJKONTROVERZNIJI SLUČAJ U POVIJESTI HRVATSKOG RATNOG ZRAKOPLOVSTVA: Je li pilot jedini krivac za pad helikoptera Mi-8 u Vukovaru?

Općinski sud u Vukovaru potvrdio je nedavno optužnicu zbog tragične helikopterske nesreće što se 9. srpnja 2007. godine dogodila u Vukovaru gdje se nedugo nakon polijetanja srušio vojni helikopter Mi-8 MTV.

U nesreći su tri osobe poginule, a još dvije su ozlijeđene. Na optuženičkoj klupi zbog izazivanja nesreće naći će se pilot Robert Garić (45).

Tako će se, nakon deset godina, na sudu početi rasplitati jedan od najkontroverznijih slučajeva u povijesti domaćeg ratnog zrakoplovstva, s obzirom na duljinu trajanja istrage, ali i intrige oko moguće krivnje što su se do sada pojavljivale u javnosti.

Evo za što je optužen pilot Garić

Prema optužnici, Garić je tog dana, kada je oko 15.24  polijetao na heliodromu vojarne 204. vukovarske brigade, učinio nepravilnosti. Tužiteljstvo tvrdi da je trebao letjelicu vertikalno podići na tri do pet metara, kako stoji u uputama za upravljanje helikopterom, a on je zalebdio na svega trideset centimetara. Tada je učinio još jedan propust, nije počeo na vrijeme spuštati helikopter, kako bi pokušao prisilno sletjeti.

‘Zbog toga je izgubio kontrolu nad helikopterom koji je udario u konstrukciju hangara i pao na zemlju. U ovom događaju tri su osobe smrtno stradale, a dvije su zadobile teške tjelesne ozljede’, stoji u optužnici.

Odvjetnik upozorava na propuste tužiteljstva

Sud ju je potvrdio iako su Garić i njegov odvjetnik Mate Kustura tvrdili da je tijekom istrage učinjen niz propusta. Sam pilot je izjavljivao da je s tom letjelicom i ranije imao problema, a čuo je i da su se drugi piloti žalili na njega. Za sve je krivio upravo preinake koje su na letjelici napravljene u Zrakoplovno-tehničkom centru.

Tim helikopterom vojno izaslanstvo stiglo je tog dana na pogreb vukovarskog heroja, ratnog zapovjednika Trpinjske ceste, pukovnika Marka Babića. Među putnicima su bili i tadašnji zamjenik načelnika glavnog stožera Slavko Barić, te umirovljeni general Damir Krstičević.

Obrana smatra da je postupak trebalo voditi protiv osoba koje su odobrile modernizaciju i opremanje helikoptera bez odobrenja i projektne dokumentacije od strane izvođača, a istraga nije provedena ni protiv osoba koje su dopustile da tako preinačeni helikopter uđe ponovno u promet iako nije imao valjanu dozvolu za letenje.

Tko je odgovoran za kobne preinake helikoptera?

‘Odgovorne su osobe koje su dopustile preinaku helikoptera, iako prethodno nije izrađena projektna dokumentacija, niti je prihvaćena i odobrena od tada nadležne Tehničke i prometne uprave Ministarstva obrane’, naglasio je u odgovoru na optužnicu odvjetnik Kustura.

Na propuste tih osoba ukazalo je i Povjerenstvo za istraživanje nesreće ovog helikoptera što su ga imenovali ministri obrane i prometa.

Obrana je primijetila i da su vještaci u svom nalazu napisali da preinaka ovog helikoptera 1997. i 2006. godine iz transportne u salonsku verziju nije provedena sukladno odobrenju proizvođača helikoptera niti je usuglašena s preporukama proizvođača.

Unatoč tom zaključku na optuženičkoj klupi ostao je samo Garić. Istraga je svojedobno vođena i protiv četvorice zaposlenika ZTC-a.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr