Znate li zašto je zapravo dizel jeftiniji od benzina?

Image
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Dizel je oduvijek bio osjetno jeftiniji od benzina. Posljednjih godina nešto manje, ali i dalje je jeftiniji, zbog čega mnogi (posebno s obzirom na manju potrošnju), preferiraju dizelaše.

5.10.2015.
13:30
Hrvoje Jelavic/PIXSELL
VOYO logo

Nije samo u Hrvatskoj dizel jeftiniji, tako je i u drugim zemljama u Europi, pa i u Njemačkoj, gdje je razlika u cijeni i veća. Kako piše Deutsche Welle, prošli je tjedan litra dizela koštala 1,06 eura, a litra benzina 1,29 eura.

Razlog su različite stope poreza odnosno kod nas trošarine. Na litri dizela njemačka država "zaradi" 47 centi, a na litri benzina 65 centi. "A onda se na to još zaračuna porez na promet", kaže Jürgen Albrecht iz ADAC-a, najvećeg auto-moto kluba u Njemačkoj."U konačnici porezna razlika iznosi oko 22 centa po litri."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Hrvatskoj je malo drugačije - država putem trošarina i PDV-a uzima oko 63% novca od jedne litre benzina i 57% od litre dizela.

Kao opravdanje za porezne olakšice za dizel-gorivo, zakonodavac navodi europski teretni promet. Kamioni, ali i lokomotive teretnih vlakova troše dizel. "Promet robe je izložen europskoj konkurenciji, i druge zemlje imaju slične porezne diferencije", dodaje ADAC-ov stručnjak Albrecht.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
NAFTNA MODNA PISTA: /

Benzinska postaja poklanja gorivo ako dođete u bikiniju

Image
NAFTNA MODNA PISTA: /

Benzinska postaja poklanja gorivo ako dođete u bikiniju

A evo zašto su dizelaši skuplji

Kako bi se izbjeglo da i "obični" vozači profitiraju od porezne olakšice koja je izmišljena zapravo samo za teretni promet, u Njemačkoj, kao i u Hrvatskoj je porez na pojedine dizelaše viši nego za benzince. Osim toga valja dodati i da su dizelaši skuplji zbog viših troškova proizvodnje, često i po nekoliko tisuća eura.

O čemu onda ovisi isplati li se financijski kupovina dizelaša? O broju prijeđenih kilometara. U prosjeku jedan automobil u Njemačkoj godišnje prevali 12.000 kilometara. Oni koji puno voze, na primjer službeni auto ili taksisti koji godišnje prevale i po 100.000 kilometara, nabavkom dizelaša štede novac. Puno novca. Prosječni vozači, ili ljudi koji samo povremeno koriste vozilo, morali bi se u načelu odlučiti za benzince – čisto iz financijske kalkulacije, piše Deutsche Welle.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Statistički podaci o registraciji novih vozila pokazuju ipak da su dizelaši sve popularniji. U 1999. godini svaki peto novo osobno vozilo je koristilo dizel, a u prošloj skoro svako drugo (47%). U Hrvatskoj je ta razlika još i veća - prošle su godine više od 60 posto novih automobila na hrvatskim cestama bili dizelaši.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brave
Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
default_cta
Tajne vinove loze
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
default_cta
Pirata i kapitano
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
VOYO logo