RAZBIJANJE MITOVA

OVO VAS KOŠTA I DOVODI U OPASNOST: Zablude o automobilima koje vas mogu itekako skupo stajati

Prevelika samouvjerenost i znanje koje to zapravo nije, postupci temeljeni na pretpostavkama i netočnim informacijama mnoge vlasnike automobila dovode do situacija koje mogu ne samo koštati velik novac već i ugroziti sigurnost vozača i putnika.

Autoportal.hr donosi deset takvih zabluda.

1. Motor mog auta ne troši ni kapi ulja

Svaki motor troši motorno ulje, a njegova se potrošnja povećava sa starenjem kada uz izgaranje treba paziti i na curenje. ‘Treći klipni prsten (strugač ulja), zadužen za struganje ulja sa stijenki, kad klip ide iz gornje u donju mrtvu točku, ne ostruže cjelokupni sloj ulja sa stijenki cilindara. U protivnom počelo bi ubrzano trošenje, s rizikom zaribavanja motora. Zbog toga ta mala količina zaostalog ulja u sljedećem ciklusu izgori’, pojašanjava se u tekstu dodajući da se istodobno količina nadomješta kapanjem neizgorenog doriva iz cilindra.

2. Bolje s manjkom ulja, nego uliti različito


Svi aditivi i sva ulja na tržištu danas su potpuno kompatibilni i problemi s miješanjem ne postoje. Nepotrebno je i krivo zazirati i od prelaska s jednog motornog ulja na drugo. ‘Pri tome je dobro izmijeniti pročistač, a nikakvo ispiranje motora nije potrebno niti preporučljivo. Ako se upali lampica ulja, odmah zaustavite motor i dolijte ulje, po mogućnosti istih ili sličnih karakteristika.’ Osobito je važno ulje doliti smanji li se njegova količina ispod sredine na oznakama ‘min’ i ‘max’.

3. Ljeti se gorivo ne smije puniti do vrha

Potpuno je pogrešan zaključak da ovo povećava rizik od eksplozije.

4. Vožnja na rezervi nije štetna

Višestruko je štetno voziti automobil s malo goriva u spremniku budući da je koncentracija nečistoća u gorivu najveća. ‘Premda gorivo prolazi kroz filtar, povećava se rizik da nedovoljno čisto gorivo ubrza trošenje preciznih kliznih ploha i dosjeda brizgaljki. Elektromotor dobavne pumpe, uronjene na dnu spremnika, hladi tim gorivom, pa se s manjkom goriva povećava rizik pregrijavanja i pregaranja’, navodi izvor.

5. Na velikim vrućinama potrebno je sniziti tlak u gumama

Tlak u gumama uvijek treba biti na propisanoj razini. Dapače, putuje li se s dodatno opterećenim automobilom onda je potrebno gume napuhati na tlak za puno opterećenje. Snižavanje tlaka u gumama ljeti dovodi do njihova bržeg zagrijavanja, deformiranja i trošenja te proklizavanja.

6. Gume treba zaštititi od izlaganja suncu

Suvremene gume sadrže UV-stabilizatore kao i aditive protiv starenja, odnosno otporne su na sunčeve zrake. Nije ih potrebno pokrivati, no bolje je za automobil da je u hladu.

7. Nema razlike u kvaliteti između zamjenskih i originalnih dijelova

Daleko od toga da zamjenski dijelovi nisu dobri, ‘ako ispunjavaju BR certifikat potpuno zadovoljavaju potrebe automobila u servisnom intervalu’, ali nemaju “rezerve” za njegovo prekoračenje. ‘Originalni dijelovi napravljeni od kvalitetnijih materijala, boljom tehnologijom i izvedbom su dodatno kontrolirani’, objašnjava se.

8. Niski su okretaji motora poželjniji od visokih

Najbolji je srednji režim okretaja u području najvećeg momenta (kod dizelaša oko 2500/min, kod benzinaca oko 3000/min). Kod niskih okretaja loše je podmazivanje i hlađenje te lako dolazi do suhog trenja.

9. Kad auto dulje stoji izvadite akumulator

Ovo akomulatoru produljuje vijek, na suhom je i ne prehladnom mjestu zaštićen od krađe.

Ipak, je ‘kad auto duže stoji preporučljivo povremeno paljenje motora, radi zaštite njegove unutrašnjosti i dopunjavanja akumulatora, što štiti karoseriju.’

10. Automobil manje hrđa ispod cerade

Od cerade je više štete nego koristi osim ukoliko se ona ne koristi kao zaštita od grebanja i oštećenja. ‘Ispod pokrova skuplja se vlaga, nema provjetravanja pa vlažan ambijent traje danima. To pogoduje i stvaranju mikroorganizama, koji ispuštaju štetne tvari, što ubrzava koroziju. Može doći i do štetnog ispuštanja boje cerade na lim’, zaključuje se.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr