VELIKA PROMJENA

DOSEGNUT JE PLAFON: Nakon što su godinama smanjivali motore, sada ih moraju povećavati

Brojne proizvođači automobila počet će opet povećavati radne zapremine motora, nakon što je utvrđeno da sve manji pogonski agregati neće moći proći nove, stroge testove emisije ispušnih plinova koji će se provoditi u realnim uvjetima.

Kako izvještava Reuters, tvrtke kao što su Volkswagen, General Motors i Renault obrnut će tz. downsizing proces koji je posljednjih godina naročito uzeo maha i doveo do toga da su motori ispod jedne litre zapremine uobičajena pojava u manjim automobilima.

Navodi se da je uočeno da mali benzinski motori izbacuju “znatnu količinu finih čestica i ugljičnog monoksida”, a da toplina koju stvaraju kompaktni turbo dizel agregati rezultira povećanim očitavanjem dušičnog oksida, čak 15 puta iznad dopuštenih granica.

Tako se, na primer, očekuje da će zbog problema s previskoim emisijama štetnih plinova Volkswagen ukinuti trocilindarski 1,4 litarski dizel, i zamijeniti ga 1,6 litarskom jedinicom s 4 cilindra.

Renault za 10, GM za čak 30%

Renault bi također trebao u budućnosti povećati zapreminu svog 1,6 dizel motora za 10-ak posto, dok će sljedeća generacija pogonskih agregata General Motorsa, koja će se pojaviti 2019. godine, također biti veća za 25-30% u odnosu na aktualni 1,2 litarski dizelaš.

Da su nove tendencije u proizvodnji motora izvjesne, potvrđuje i izjava koju je nedavno dao direktor Renault-Nissana zadužen za pogonske sustave, Alain Raposo.

“Tehnologija koju smo do sada koristili za smanjenje kapaciteta motora više nam ne omogućava da ispunjavamo postavljene emisijske standarde. Dostigli smo granicu u downsizingu”, rekao je Raposo.

Osim toga, u Renaultu su uvjereni kako će dizel motor uskoro potpuno nestati s europskih cesta.

Analitičari procjenjuju da će zbog striktnih testova koji će se obavljati u realnim uvjetima vožnje, a ne kao do sada u kontroliranom laboratorijskom okruženju, u budućnosti nestati benzinci ispod 1,2 litre zapremine, kao i dizelaši ispod 1,5 litre.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr