VEĆI I LAKŠI

STIGLA DRUGA GENERACIJA: Potpuno novi Audijev Q5 samo je naizgled tek stilski moderniziran

Pariški salon automobila poslužio je Audiju da predstavi model Q5 čija će prodaja na europskom tržištu započeti početkom sljedeće godine. Većih iznenađenja na karoseriji automobila nema, no priznati se mora da je Q5 u svojoj drugoj generaciji doživio evolucijski pomak koji prati obiteljski dizajn te je sada stilski moderniziran.

Osam je godina prošlo od predstavljanja Q5 koji je sve do Pariza tek osvježavan, a nadolazeći model, koji će se proizvoditi u Audijevoj meksičkoj tvornici, sada stiže vizualno više prilagođen aktualnoj gami ovog njemačkog proizvođača.

U opisu ćemo krenuti s vanjskim dijelom onog što će u Njemačkoj imati početnu cijenu od 45,100 eura. Audi je tu odigrao na ‘sigurnu kartu’ oslonivši se i na utjecaj većeg i novog Q7 otkrivenog u siječnju prošle godine. Novi Q5 sada ima lice koje odiše suvremenošću što posebno podcrtavaju maska hladnjaka motora s naglađenim horizontalnim rešetkama uokvirenima u kromiranu ramu i tanja i izdužena prednja svjetla. Stražnji dio otkriva promjene na braniku, završecima ispušnih cijevi i svjetlima i to je, više ili manje, to.

Bogata motorizacija

Da je, pak, riječ o potpuno novom automobilu otkriva gubitak težine od 90 kilograma u odnosu na prethodnika koji je narastao dimenzijama pa mu one sada iznose 4,66 metra u duljinu, 1,89 metara u visinu i 1,66 metara u širinu. Međuosovinski razmak je 2,82 metra, a cijeli je automobil postavljen na MLB Evo platformi, kao i A4 i A5, od kojih preuzima i motorizaciju.

Osam je godina prošlo od predstavljanja Q5 koji je sve do Pariza tek osvježavan, a nadolazeći model, koji će se proizvoditi u Audijevoj meksičkoj tvornici, sada stiže vizualno više prilagođen aktualnoj gami ovog njemačkog proizvođača.

Dostupni će tako biti benzinski benzinski 2,0 TFSI snage 185 kW (252 KS), kao i tri 2,0-litrena TDI motora snage 110 kW (150 KS), 120 kW (163 KS) i 140 kW (190 KS). Za ljubitelje moćnijih strojeva tu je i 3,0-litreni V6 TDI snage 210 kW (286 KS) čiji najveći okretni moment iznosi 620 Nm. Odabrani motori dostupni su sa 6-stupanjskim ručnim te automatskim 7-stupanjskim S-tronicom, dok će najjača verzija biti uparena sa 8-stupanjskim Tiptronicom. Pogon je Audijev quattro na sva četiri kotača, osim ulaznog modela dizela koji stiže s pogonom na prednje kotače i opcijom u kojoj je doplatom moguće doći do 4×4.

Treba naglasiti i da novi Q5 stiže dostupan i s opcijskim zračnim ovjesom koji nudi pet načina rada koji mijenjaju njegovu udaljenost od tla što će posebno koristiti prilikom promjene podloge na kojoj se vozi. Dodajmo i, prije no što dođemo do interijera, da je ulazni je model opremljen 17-colnim kotačima u ponudi koja može rasti do 21 cola.

Više mjesta u kabini

Budući da je Q5 ponešto narastao, profitirat će time putnici koji sada imaju više mjesta unutar kabine, a za deset je litara narasla i zapremnima prtljažnika koja, ovisno o položaju sjedala, varira od 555 do 610 litara. Preklope li se sjedala stražnjeg reda, otvara se prostor od 1550 litara.

Interijer je tipičan za Audi, ali sada i znatno moderniziran pa treba spomenuti 12,3-inčnu digitalnu instrumentnu ploču, opcionalni head-up zaslon, ljepši dizajn klima uređaja te novi volan koji su S Line paketu stiže ravnog donjeg dijela.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr