VODIKOVA ŽELJEZNICA

SAMO IZBACUJE PARU: Na njemačke pruge stiže vlak koji nema emisija štetnih plinova

Coradia iLint je regionalni vlak koji nema emisije ugljičnog dioksida, a zamišljen je kao alternativa izuzetno prljavom, dizelskom pogonu. Pokreću ga vodikove gorive ćelije i jedino što izbacuje je malo pare i kondenzirane vode. Osim toga, jako je tih.

Sa svijetom koji postaje sve zagađeniji pojedinci, tvrtke i vlade traže nove i inovativne načine kako bi pomogli okolišu. Jedno od rješenja u prometu je najnoviji izum francuske tvrtke Alstom – vlak s nula emisija štetnih plinova.

Njemčka je kupila već 14 tih vlakova, koji će se koristiti u Donjoj Saskoj. Ovo je prvi put u povijesti da će vodikovi vlak prevoziti putnike na dugim relacijama.

Coradia iLint je održiv i ne škodi planetu, a može biti znak stvari koje nas očekuju u bliskoj budućnosti.

PENTAGON OTKRIO KAKO ĆE SVIJET IZGLEDATI 2045.: Inteligentni roboti, kontrola umom, revolucionarne građevine…

U redovitom prometu krajem 2017.

Alstom na svojoj internetskoj tranici navodi da, iako puno vlakova pogoni električna energija, Njemačka i dalje trenutno ima oko 4.000 lokomotiva koje voze na dizel. Coradia iLint bi trebao u Saskoj zamijeniti neke od njih do kraja 2017. godine, a testovi počinju već početkom prosinca ove godine.

Ako se pokažu uspješnima, još više će ih biti uvedeno u željeznički promet cijeloj Njemačkoj, prenosi Die Welt.

Vlak postiže sasvim pristojnu brzinu: 140 km/h. Napajaju ga litij-ionske baterije, koje svoju energiju dobiva iz spremnika vodika goriva, smještenih na krovu. Također je vrlo tih i trebao bi biti pružiti ugodnije iskustvo putovanja željeznicom.

Dnevno može prevaliti 725 kilometara, a za francusku inovaciju već postoji interes i u “tradicionalno” najzelenijim državama kao što su Norveška, Danska i Nizozemska.

Sljedeći video objašnjava kako vlak se kreće i zapravo je vrlo zanimljiv.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr