SAMOUVJERENIJA

NOVA KIA RIO: Četvrta generacija definitivno je napravila veliki korak prema naprijed

Pet godina nakon što je u prodajne salone Kia pustila model Rio treće generacije, pariški salon automobila južnokorejski proizvođač iskoristio je za predstavljanje nasljednika.

Da je u četvrtoj generaciji napravljen velik korak prema naprijed nije nepošteno reći pogleda li se posebice unutrašnjost popularnog hatchbacka, jer velike promjena doživio je model nove generacije koji sada pruža mnogo bolji ugođaj u vožnji usporedi li se sa prethodnikom. No, krenimo redom i to pogledom pod poklopac motora.

Ono što je novost jest 3-cilindarski T-GDI benzinac koji stiže u dvjema verzijama – sa 100 i 120 konjskih snaga (u objema je maksimalni okretni moment 172 Nm), a tu su i dva 4-cilindarska motora, 1,25-litarski sa 84 KS i 1,4-litarski koji razvija 100 konjskih snaga. Za ljubitelje dizelaša ponuda je svedena na 1,4 sa 70, odnosno 90 konjskih snaga.

Nakon zatvaranja poklopca motora, dobiva se puna linija južnokorejskog aduta u B-segmentu koji će se u posljednjoj verziji nastaviti boriti za svoj dio tržišta sa direktnom konkurencijom koju čine Volkswagenov Polo i Fordova Fiesta. Borba počinje početkom sljedeće godine kada će Rio u salone.

Promjena u dizajnu nije radikalna, no u odnosu na prethodnika jasno je vidljivo da novi Rio ima površine koje su više glatke, a linije nekako izraženije. Prepoznatljivo lice i dalje je tu, s time da je rešetka hladnjaka pretrpjela vidljive promjene i to uslijed ponešto izmijenjenih prednjih svjetala s LED potpisom u obliku slova U. Izmijenjen je izgled svjetala i na stražnjem dijelu automobila što u kombinaciji sa stražnjim vjetrobranskim staklom automobil čini nekako robusnijim. Ili kako je to objasnio šef Kijinog dizajna za europsko tržište Gregory Guillaume:

“Prethodni model pokušao se izboriti za vašu pozornost. Sada je automobil samouvjereniji u svojim proporcijama.”

Inače, Rio se produljio za 15 milimetara, međuosovinski razmak mu je u odnosu na prethodnika dulji 10 mm, a sve to utječe i na veći komfor u unutrašnjosti samog vozila pa će putnici u oba reda imati više mjesta za noge. A oni straga, Kia tvrdi, najviše u klasi. Zapremnina prtljažnika iznosi mu 325 litara što je još jedan adut u odnosu na konkurente (Fiesta 290, Polo 280).

Uz bogatu sigurnosnu opremu iz koje treba izdvojiti automatsko kočenje u slučaju opasnosti od frontalnog udara, kočenje zahvaljujući sustavu detekcije pješaka, upozorenje za napuštanje vozne trake… i sa ojačanom konstrukcijom i šest zračnih jastuka, Rio nudi dovoljno argumenata za borbu sa konkurencijom. Pridodaju li se tome i tehnologije koje uparuju Apple i Android pametne telefone sa multimedijalnim sustavom na kojem se ističe ‘plutajući’ 5-inčni zaslon, navigacija, opcionalni Kia Connected Services koji vozača upozorava na moguće zastoje na putu, vremenske uvjete, prekoračenje brzine… dobiva se lijep paket koji bi trebao nastaviti uspješnu prodajnu priču ovog modela.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr