NAJJAČI OD SVOJE BRAĆE

TESTIRALI SMO: Renault Clio RS 220 Trophy jednostavno traži da papučicu gasa stisnete do kraja

Ova priča bi vrlo lako mogla početi sa – „bio jednom jedan Renault 5 GT turbo“. Davne 1985. Renault je u svoj maleni Renault 5 ugurao 1.4 litreni motor, opremio ga turbopunjačem, nabrijao na 113 KS te stvorio ozbiljnu jurilicu tešku manje od 900 kilograma koja je do 100 km/h ubrzavala ispod 8 sekundi.

Kad je početkom 90-ih pisac ovih redaka prvi put probao GT turbo, to je bila hard core automobilistička fantazija koja je bila ograničena samo na probrane te smo svi s nestrpljenjem čekali svoj red da kvartom provozamo to čudo tehnike. Mjesecima nakon toga su se prepričavale istinite, poluistinite i potpuno izmišljene priče o tom za to vrijeme savršenstvu na četiri kotača.  Danas, 26 godina kasnije, Renault 5 je povijest, a njegov nasljednik Clio već dobrano gazi svoju četvrtu generaciju. Gore spomenuti pisac je i dalje tu, a cestama se sada vozi zadnja generacija Renault Clija RS 220 Trophy.

Sve je stavljeno na važnost mehanike

RS Trophy već na prvi pogled otkriva da je najjači od svoje braće. Napuhanog, agresivnog izgleda, atraktivne boje i s gomilom aerodinamičkih dodataka RS Trophy izaziva strahopoštovanje.

Prednji odbojnik je specijalno dizajniran za što bolji protok zraka za hlađenje motora (povećani protok za 25 posto u odnosu na prethodnika), stražnji odbojnik je dobio difuzor, a dodatnu stabilnost omogućava i poludiskretno postavljen krovni stabilizator. Renaultovi inženjeri tvrde da su s tim dodacima značajno povećali downforce silu na prednjim i stražnjim kotačima što nije teško za povjerovati s obzirom na način kako RS drži cestu.

RS Trophy ima manje-više istu unutrašnjost kao i svaki drugi Clio.
RS Trophy ima manje-više istu unutrašnjost kao i svaki drugi Clio.Foto: Net.hr redakcija

Za razliku od “običnih” testova kada neko vrijeme provedemo na opis unutrašnjosti, ovdje je sve stavljeno na važnost mehanike. Dakle ukratko, RS Trophy ima manje-više istu unutrašnjost kao i svaki drugi Clio, sjedala su naravno ultrasportska, boje u unutrašnjosti su malo življe, prtljažnik je od 300 litara, a na stražnjoj klupi imate relativno malo mjesta.

Sada se vraćamo na tehniku.

Žudi za brzinom

Trophy je opremljen ozbiljnim sustavom telemetrije, sportskim amortizerima s hidrauličkom blokadom, električnom “blokadom” diferencijala (za starije čitatelje, šperom), automatskim mjenjačem s dvjema spojkama i kao šećer na kraju, 1.6 litrenim turbobenzincem od 220 KS pri 6000 o/min i 260 Nm okretnog momenta raspoloživog od 1750 do 5650 o/min. U praksi to izgleda ovako: sjednete u automobil, smjestite se u odlično profilirana sjedala (malo više bočne podrške ne bi bilo naodmet), pokrenete motor i počnete uživati.  Zvuk iz ispušnih cijevi je podmukao, ali ipak ne može skriti da je riječ o 4 cilindra relativno manje zapremine, no to nimalo ne smeta.

Na ovom automobilu pritisak papučice gasa do kraja je jednostavno instinktivna reakcija i tu si nikako nismo mogli pomoći, RS na početku krene malo tromije nego što smo se nadali, ali čim okretaji prijeđu 1800 o/min Clio doslovce linearno ubrzava, automatski mjenjač munjevito prebacuje brzine (Renault navodi podatke od 0,14 do 0,19 s) te do 100 km/h ubrzava za 6,6 sekundi.

Tri programa vožnje

Vozaču su na raspolaganju tri programa vožnje: normal, sport i race. U sport i race modu ubrzava se promjena stupnjeva prijenosa, ubrzava se odziv na gas, ESP smanjuje svoj utjecaj, a volan postaje sve tvrđi i direktniji. U praksi koji god mod odabrali osmijeh ne silazi s lica, a želja za što oštrijim zavojima i grubljim asfaltom postaje  nekontrolirano velika. Tijekom prebrzih ulazaka u zavoj, Clio lagano curi nosom prema van, špera primjetno kontrolira situaciju, a dodatne korekcije volanom automobil vraćaju na željeni smjer. Iako je pogon “samo” na prednjim kotačima, Clio ne otima upravljač iz ruku tijekom naglih ubrzanja niti se nekontrolirano otima tijekom prelaska preko neravnina. Cijeli ovjes i školjka su vrlo kruto podešeni tako da koliko god brzo ušli u zavoj, nemate osjećaj uvijanja karakterističan za prijašnje modele.

Kočnice su na visini zadatka kao i ostatak automobila, munjevito grizu i praktično trenutno zaustavljaju ovaj 1300 kilograma težak automobil. Na cestama uništenim kolotrazima zna se dogoditi da Clio povremeno “poskoči” prilikom naglih kočenja, ali to nije ništa iznenađujuće niti automobil ostavlja dojam slabije kontrole u tim trenucima. Još jedna od zanimljivosti je i launch control koji Clija ispaljuje kao raketu bez nepotrebnog proklizavanja pogonskih kotača.

Cijena nije mala, ali nudi uživanje

U normalnom svakodnevnom korištenju RS se ponaša kao i svaki drugi automobil, malo je tvrđi te zbog niskoprofilnih guma nije pogodan za penjanje na rubnike, ali osim toga drugih ograničenja zapravo nema. Potrošnja na testu je završila na 9 litara što je doista fantastičan podatak s obzirom na činjenicu da je vožen malo agresivnije nego što je to uobičajeno. Normalnom vožnjom potrošnja nikada nije prelazila 7,3 litre što je i više nego prihvatljivo za 220 KS i 1.3 tone teško vozilo.

Na ovom automobilu pritisak papučice gasa do kraja je jednostavno instinktivna reakcija.
Na ovom automobilu pritisak papučice gasa do kraja je jednostavno instinktivna reakcija.Foto: Net.hr redakcija

Renault Clio RS je automobil za zaljubljenike u vrhunsku tehnologiju upakiranu u privlačan izgled i relativno pristupačnu cijenu. Cijena od 230.000 kuna, koliko stoji testni model, nije mala, ali oni koji se odluče na kupnju uživat će u svakom prijeđenom kilometru.

Renault Clio RS 220 Trophy

Motor: turbobenzinski, 4 cil., DOHC, 16V

Obujam: 1618 ccm

Provrt x hod: 79,7 x 81,1 mm

Kompresija: 9,5:1

Snaga: 162 kW/220 KS pri 6000/min

Moment: 260 Nm pri 1750/min

Mjenjač: automatski, s dvostrukom spojkom, 6 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 4090 x 1732 x 1432

Međuosni razmak: 2589

Masa/nosivost: 1279/431 kg

Prtljažnik: 300 – 1146

Spremnik: 45 l

Ovjes: sprijeda McPherson, straga polukrut

Kočnice: samoventilirani diskovi, sprijeda 320 mm, straga 280 mm

Gume: 205/40 R 18

 

PERFORMANSE

Brzina: 235 km/h

0-100 km/h: 6,6 s

Potrošnja (EU): 8,1/5,1/6,3 l/100 km

Na testu: 9,1 l/100 km

CIJENA

Testni model: 230.000 kn

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr