SJAJAN POSAO IZ JAPANA

TESTIRALI SMO: Mazdu 3 Sport Takumi G120 napravili su čarobnjaci iz Hiroshime

U današnje vrijeme hiperprodukcije automobila teško se odlučiti i dati povjerenje jednom od proizvođača.

Ako podlegnemo klasičnim stereotipima odabir se uvijek vrti oko sljedećeg: Nijemci proizvode odlične i pouzdane automobile, Francuzi su udobni, Talijani imaju superdizajn, Englezi i Šveđani su totalno ispali iz igre… A što je s Japancima?

Jurjiro Matsuda osnovao je početkom 1920. godine Toyo Cork Kogyo Co, preteču današnje Mazde.

U početku su proizvodili alate i strojeve, tridesetih godina trokolice za dostavu, a za vrijeme Drugog svjetskog rata su bili uključeni u proizvodnju oružja za japanski ratni stroj pa je to vjerojatno bio jedan od razloga bacanja atomske bombe na njihov grad.

Povijest koja garantira povjerenje

Da stvar bude gora, nakon mjesec i pol dana od bacanja bombe pogodio ih je razorni tajfun Makurazaki te pomeo i ono malo što je ostalo. No, bez obzira na sve te nedaće one nisu omele žilavu ekipu da nastavi konstruirati i proizvoditi.

Već šezdesetih godina počinju proizvoditi automobile, malo kasnije počinju eksperimentirati s rotacionim motorima Felixa Wankela (da bi s istim usavršenim motorom ugrađenim u prototipu Mazda 787B, 1991. pobijedili u utrci 24 sata Le Mansa).

telegram-mazda_3-1
Mazda 3 atraktivna je sa svih strana.Foto: Petar Santini

Godine 1984. mijenjaju naziv iz Toyo Cork Kogyo Co. u Mazda Motor Corporation. Zašto navodimo sve ove podatke?

Pa vrlo jednostavno, ako sve ovo navedeno nije razlog za povjerenje u brend onda ne znamo što jest.

Stoga pustimo povijest povjesničarima (omiljena krilatica naših političara) i primimo se budućnosti.

Ostavlja bez daha

Pomalo zasićeni recikliranjem i bezidejnošću dizajnera (nije im lako) u cjelokupnoj autoindustriji nova Mazda 3 dođe kao melem za oči. Drukčija, temperamentnog izgleda i atraktivnog dizajna ne znaš gdje je uzbudljivija – sprijeda, straga ili bočno.

Sportski blago zakrivljena njuška izgleda super, bočna silueta popunjena 18-inčnim naplatcima je jedna od ljepših u klasi, a i straga je Mazda dizajnerski lijepo pogodila (najteža zadaća za dizajnere, svi znaju koliko toliko pogoditi prednji kraj, a onda sve pokvare s “pozadinom”).

Unutrašnjost je priča za sebe u svim segmentima.

Zamislite automobile te klase koji se nude na tržištu, pogledajte fotogaleriju pa iskreno recite sami sebi koji je od njih imalo blizu onome što Mazda nudi u ovom modelu.

Koža, alkantara, karbon, aluminij, crveni konac, kvalitetni materijali i odlična završna obrada, sve su to detalji koji vas doslovno ostavljaju bez daha kad uzmete u obzir da ste ušli u automobil od 170.000 kuna.

Mazdini dizajneri odradili sjajan posao

Kad uz sve to dodamo opremu tipa dvozonske klime, kameru za vožnju unatrag, komande na upravljaču (koji fantastično “leži u ruci“ i položajem i debljinom), joystick kraj mjenjača i sve ostale uređaje koji ovaj model nudi nitko realan ne može reći da je oprema siromašna. A najbolje od svega je da ništa ne izgleda prenatrpano i ništa pojedinačno ne bode u oči. Osim 7-inčnog zaslona koji ipak malo djeluje kao da je ugrađen naknadno. Zapravo su sve krivi Mazdini dizajneri što su sve ostalo napravili toliko fluidno da je neki četvrtasti ekran jednostavno morao odskakati iz cijele priče.

Sjedala su udobna i pružaju dobru bočnu potporu, ergonomija je odlična, a viši vozači bi na trenutke mogli imati osjećaj da im je vjetrobransko staklo prenisko, međutim ne zbog stvarnog nedostatka visine nego zbog tamnog tapecirunga na krovu koji donekle (zatvara) prostor. Odlično djeluje na osjećaj luksuza, ali malo pogađa osjećaj prostranosti. Ono na što bismo uputili zamjerku je premali brojač okretaja na instrument ploči koji, iako pregledan, doista zaslužuje da bude nešto veći.

telegram-mazda_3-4
Nema baš automobila ove klase koji nude isto što i Mazda 3.Foto: Petar Santini

Na stražnjoj klupi ima dovoljno mjesta za dvije ne pretjerano visoke osobe, a prtljažnik od 364 litre je neki viši prosjek klase. Pogonski agregat je također priča za sebe. Benzinski motor od dvije litre s relativno niskih 120 KS made by Mazda je informacija koja sugerira samo jedno – to je nepoderivo.

Nisu dečki iz Hiroshime preko palca odlučili ubaciti dvolitraka pod poklopac motora pa što bude.

Savršena kontrola nad vozilom

Atmosferski benzinac od 120 KS daje dovoljno momenta za komotnu vožnju bez mnogo “šaltanja” iako ne skriva da voli više okretaje, a guštu u vožnji pridonosi i odličan, konkretan i precizan mjenjač kratkog hoda koji je tako dobro postavljen (pri ruci) da kad se namjestite u svoju idealnu vozačku poziciju potpuno zaboravite da mijenjate brzine. Za promjenu brzine je dovoljan samo pomak zgloba i prstiju, a ručica pruža otpor upravo onakav kakav očekujete. Doista hvalevrijedno.

Ukratko, automobil je dinamičan u svim vrstama vožnje, u gradskoj vožnji je pregledan i vrlo reaktivan, na zavojitim cestama fantastično guta zavoje, karoserija je izvanredno čvrsta i bez uvijanja, a na autocesti mirno drži smjer. Na neravnoj podlozi dolazi do izražaja nešto tvrđe podešeni ovjes i niskoprofilne gume pa Mazda voli malo zaplesati, ali je to sve daleko od bilo kakve opasnosti. Jednostavno, Mazdina harmonija odličnog ovjesa i niskoprofilnih širokih guma, okretni moment, sva sila elektronike (da ne nabrajamo sve one silne kratice) i direktan upravljač bez problema kompenziraju situacije ako ste se “zašaltali” ili prekočili. Ukratko, bili “friški” vozač ili stari “iskusnjak” uvijek ćete bez problema imati kontrolu nad vozilom čak i dalje od bilo kakve zakonski dopuštene brzine čak i kad skinete “toleranciju” od 10 posto.

telegram-mazda_3-3
Mazdini dizajneri odradili su sjajan posao na ovom modelu.Foto: Petar Santini

Skyactive tehnologija u Mazdi 3 će vam osim izrazitih vozačkih uzbuđenja donijeti i ugodno financijsko iznenađenje tijekom posjeta benzinskim postajama s prosječnom potrošnjom od sedam litara benzina na 100 kilometara što je vrlo prihvatljivo uzimajući u obzir testni stil vožnje. Uz malo više pažnje sigurni smo da je prosječnu potrošnju moguće spustiti i do šest litara. Nakon svega navedenog preporučujemo vam da se predbilježite za probnu vožnju testnih Mazdinih modela pa sami odlučite želite li europsku klasiku ili čarobnjake iz Hiroshime.

TEHNIČKI PODACI

Motor: benzinski, 1998 ccm

Snaga: 88 kW (120 KS) pri 6000/min

Moment: 210 Nm pri 4000/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 446 x 179,5 x 146,5 cm

Osovinski razmak: 270 cm

Prtljažnik: 364 litre

Gume: 215/45 R 18

Masa: 1205 kg

Max brzina: 195 km/h

0-100 km/h 8,8 sekundi

Potrošnja: prosjek testa 7 l/100 km

Cijena testnog vozila sa svim doplatama: 175.110 kuna

OPREMA TAKUMI: 18-colni aluminijski naplatci: biksenonska svjetla • maglenke • zatamnjena stražnja stakla • senzor za kišu • stražnji parkirni senzori i kamera • tempomat • dvozonska automatska klima • Smart City Brake Support (SCBS) • prednji, bočni i prozorski zračni jastuci • multimedijalni sustav…

DOPLATE: metalik lak • navigacija • podni tepisi • korito prtljažnika • zaštitna prozirna folija ruba prtljažnika/Ukupno 9271 kuna

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr