KOREJSKI SUV

TESTIRALI SMO: Kia Sportage 2.0 CRDi AWD je nenadmašna cjelina sa samo jednom manom – cijenom

Kia proizvodi odlične automobile. To je mantra na koju su nas tijekom posljednjih godina Kijini inženjeri i dizajneri navikli te sa svakim novim modelom dodatno dižu ljestvicu. Nije nam sada namjera ulaziti u raspravu zašto je i kako Kia s dijelom svog portfelja zakoračila u premium klasu niti objašnjavati što je definicija premiuma. Test Sorenta otprije nekoliko mjeseci nam je već jasno dao do znanja u kojem smjeru ide Kia sa svojom SUV divizijom.

Četvrta generacija Sportagea suvereno korača stopama većeg brata i već na prvi pogled sugerira glavobolju za konkurenciju.

Na testu smo imali najjaču i najbolje opremljenu verziju Sportagea, 2.0 CRDi 185 AWD A/T GT-Line.

Dizajnerski se novom Sportageu doista ništa ne može zamjeriti. Dok je prijašnji model djelovao pomalo nježno, novi Sportage je sirov, atraktivan i izrazito sportski orijentiran. Široko razmaknuta prednja svjetla, veliki prednji difuzori za zrak, kupeovska bočna silueta te jedan od najljepše dizajniranih stražnjih krajeva u klasi govori da su Kijini dizajneri potrošili mnogo vremena za crtaćim stolovima i aerodinamičkim tunelima.

telegram-kia-sportage-6
Nova Kia Sportage dokazuje dobro obavljen posao gledana iz svakog kuta.Foto: Petar Santini

Da je novi Sportage potpuno novi automobil, a ne samo redizajnirani prethodnik govore i međuosni razmak od 2670 mm (+30) i dužina od 4480 mm (+40). Zadržavanjem širine 1855 i visine od 1635 mm dizajneri su ovako atraktivnoj karoseriji uspjeli smanjiti i koeficijent otpora zraka sa 0,33 na 0,31.

Luksuzna unutrašnjost

U unutrašnjosti – luksuz. GT-Line oprema, kao vrhunac ponude, u interijeru donosi grijana kožnata sjedala, sportski trokraki kožom obloženi upravljač, sportske pedale od aluminija, središnju konzolu u visokom sjaju, napredni multimedijski sustav sa 8-inčnim ekranom osjetljivim na dodir, odlični audiosustav, dvozonski klimatizacijski uređaj i još dosta toga. U doba dizajnerskih jednostavnosti instrument ploča možda će vam pomalo smetati izrazito veliki broj različitih prekidača, ali njima u obranu, svi su izrazito ergonomski napravljeni i izrazito funkcionalni.

telegram-kia-sportage-40
U unutrašnjosti – luksuz! Sve je na svome mjestu i sve je ugodno na dodir.Foto: Petar Santini

U unutrašnjosti u konačnici doista ništa ne nedostaje, sve je na svome mjestu i sve je ugodno na dodir. Nedostaje mrvicu da bi bilo premium iskustvo, ali doista mrvicu.

Položaj za upravljačem je odličan, dovoljno je okomit da ga fino osjećate u rukama, a opet, vozač ima dovoljnu preglednost preko njega. Općenito je preglednost iz unutrašnjosti mnogo bolja nego što bi se to na prvu pomislilo s obzirom na dosta zaobljenu karoseriju gdje nije uvijek moguće potpuno odrediti gdje završavaju kutovi automobila.

Zahvaljujući produženom međuosovinskom razmaku u odnosu na prethodnika, straga se može smjestiti troje odraslih putnika sa zadovoljavajućom količinom mjesta za noge. Općenito je novi Sportage osjetno udobniji od svog prethodnika, a zahvaljujući odličnoj zvučnoj izolaciji i jako dobro podešenom ovjesu, vožnja doista podsjeća na mnogo skuplje SUV-ove nego što je naš testni Sportage.

Za odlična vozna svojstva je odgovoran dvolitreni dizelaš od 185 KS sa čak 400 Nm okretnog momenta. Motor je uparen s nelošim, ali ipak pomalo staromodnim 6-brzinskim automatskim mjenjačem koji donekle prigušuje performanse inače odličnog motora. Nije da je mjenjač loš, ali je sporiji i tromiji od konkurencije te bi definitivno mogao biti bolji.

Ništa nije prepušteno slučaju

U normalnoj vožnji njegovi nedostaci ne dolaze do izražaja, dapače, Sportage veselo nabire već iz niskih okretaja, a u vožnji gradom nikada nismo ni pomislili na njegove nedostatke. Tijekom sportske vožnje se vidi da bi Sportage mogao biti brži, ali ako vam je baš stalo do brzinskih rekorda, prebacite se na manualnu promjenu brzina na polugicama pored volana, prebacite u Sport mode i jurnjava može početi. Odličan ovjes, izrazito kruta karoserija i fantastične 19-colne 245/45 gume će vas vrlo brzo otjerati daleko iznad dopuštenih ograničenja. Iako je Sportage težak više od 1600 kilograma, u vožnji po zavojima nemate taj osjećaj. Stražnji kraj ne poskakuje, a upravljač je dovoljno izravan i odlučan da uz male korekcije prevenira bilo kakva proklizavanja kako prednjeg tako i stražnjeg kraja.

Kako u Sportageu ništa nije prepušteno slučaju tako su i kočnice na razini ostatka, 305 mm diskovi sprijeda i 302 mm straga, jamstvo su odličnih zaustavnih svojstava, a čak ni dugotrajna maltretiranja nisu rezultirala niti malom neodlučnošću. Bravo Kia… Još jednom.

Izvan asfalta nismo daleko išli, nisko profilne gume na 19-inčnim naplatcima jednostavno nisu pravo okruženje za blato, vodu do koljena i druge off-road aktivnosti. Sportage ionako mnogo ljepše izgleda na cesti.

Najbolja do sada

Na otvorenoj cesti bez problema drži visoke brzinske prosjeke, a do maksimalnih 200 km/h nije teško doći iako je tada buka nešto veća, a ni potrošnja nije simbolična. Općenito, prosjek testa je bio prilično visokih 9,7 litara što je prije svega posljedica ne baš uobičajenog načina vožnje za vrijeme testiranja, a tek onda veće težine ili nešto slabijeg automatskog mjenjača. Kada smo smirili vozačke tenzije, prosjek je bio prihvatljivih 8 litara što je u skladu s klasom kojoj Sportage pripada.

telegram-kia-sportage-7

Četvrta generacija Sportagea je ujedno i uvjerljivo najbolja do sada. Riječ je o vizualno privlačnom i odlično opremljenom SUV-u koji se pozicionira u sam vrh svoje klase. Nemojmo zaboraviti ni pet zvjezdica po Euro-NCAP testu, što je jedan od najboljih rezultata u klasi čime se Sportage nameće kao izrazito poželjan automobil što se sigurnosti tiče.

Općenito je Sportage klasičan predstavnik nove Kijine filozofije. U niti jednom segmentu nije uvjerljivo najbolji, ali je svugdje pri vrhu, a kao cjelina je nenadmašan. Teško je naći ijednu ozbiljniju manu, osim već spomenutog nešto lošijeg mjenjača i više potrošnje.

Nažalost, cijena je jedan od ozbiljnijih negativnih faktora u ovoj inače potpuno razumskoj jednadžbi. Ovako opremljeni Sportage košta čak 332.990 kuna do registracije. Činjenica da je riječ o jednom od najsigurnijih automobila klase uz koji ide i potpuno sedmogodišnje jamstvo donekle opravdava cijenu, a za prevagu na vagi odluke na kraju će ipak utjecati emocija krajnjeg kupca.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Sportage 2.0 CRDi 185 AWD A/T GT-Line

Vrsta motora: Turbodizel

Obujam motora: 1995 ccm

Broj cilindara: 4

Snaga u KS: 185 KS pri 4000 o/min

Snaga u kWh: 136 kWh pri 4000 o/min

Okretni moment: 400 Nm pri 1750 o/min

Mjenjač: automatski

Pogon: pogon na četiri kotača

Ubrzanje 0-100 km/h: 9,20 s

Maksimalna brzina: 200 km/h

Potrošnja (grad): 7,90 l/100 km

Potrošnja (otvorena cesta): 5,30 l/100 km

Potrošnja (kombinirano): 6,30 l/100 km

Potrošnja (tijekom testa): 9,70 l/100 km

CO2 emisija: 166 g/km

Dužina: 4480 mm

Širina: 1855 mm

Visina: 1645 mm

Međuosovinski razmak: 2670 mm

Obujam prtljažnika: 491 l

Masa vozila: 1690 kg

Gume: 245/45 R19

Euro NCAP ocjena: 5

Cijena: 332.990 kn

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr