LIJEPO IZNENAĐENJE

TESTIRALI SMO FIAT TIPO HB 1.3 MULTIJET LOUNGE: I dalje Best Buy

Dvije godine nakon svoje prezentacije limuzine, na naše je tržište napokon došla i peterovratna inačica Fiata Tipo. Oni koji se sjećaju gdje su bili od 1988. do 1995. se sigurno sjećaju i originalnog Tipa s petora vrata koji je u to vrijeme bio limuzina vrijedna zavidnih pogleda.

Oni još uporniji će se sjetiti i DGT varijante s digitalnom instrument pločom koja je imala fantastični spoj futurizma i nefunkcionalnosti, ali opet, svi su je htjeli imati.

Lijepo iznenađenje na tržištu

Današnji Tipo sa svojom prijašnjom inačicom osim imena nema niti jednu drugu poveznicu te je (kao i limuzinska verzija) doista lijepo iznenađenje na tržištu.

Osim stražnjeg kraja i nekoliko minimalnih preinaka na prednjoj maski, Tipo s petora vrata se bitno ne razlikuje od limuzine.

Dopadljiva karoserija, čistih linija koja je čak malo i prekonzervativna za talijansku školu dizajna u cijelosti je u skladu s modnim trendovima današnjice. Odmah je jasno da se radi o razmjerno velikom obiteljskom automobilu koji će bez problema primiti petero odraslih putnika, a po potrebi (uz spuštanje stražnjih sjedala) i prevesti veću količinu “tereta”.

U cijelosti je u skladu s modnim trendovima današnjice.Foto: Petar Santini

Pohvale za unutrašnjost

Sve opeservacije koje smo imali na limuzinskoj verziji vrijede i ovdje. Vrata se otvaraju i zatvaraju njemački precizno uz puni tupi zvuk gdje imate osjećaj da su vrata od pravog materijala, a ne papira.

Materijali u unutrašnjosti su visoke kvalitete, a novitet je i kontrolna ploča izvedena iz mekših materijala nego što je to bio slučaj u limuzinskoj verziji.

Uz materijale, novost je centralno smješteni LCD ekran osjetljiv na dodir koji je u testnom modelu funkcionirao savršeno (izrazito brz, precizan, bez zastajkivanja i uz odlično osvjetljenje pa je jednako dobro čitan po jakom suncu kao i u mraku).

Položaj za volanom ne možemo dovoljno nahvaliti (ne zbog toga što je toliko odličan koliko zbog toga da su Talijani oduvijek njegovali stil koso položenih upravljača i nedovoljno nisko postavljenog vozačkog sjedala). Ovdje to više nije slučaj, upravljač je sportski okomit na tijelo, a vozač se može lijepo i duboko smjestiti u automobil.

Osim položaja, upravljač je savršene debljine i promjera te je u odličnom odnosu s instrument pločom pa ne prekriva niti jedan instrument. I ostatak ergonomije je odličan tako da je sve nadohvat ruke i niti jedan prekidač ne ostavlja dojam jeftinoće. Jedinu zamjerku imamo na stranice vrata koje su napravljene od tvrde jeftine plastike i dosta odskaču od ostataka inače odlične unutrašnjosti.

Na stražnjim sjedalima ima mjesta za tri odrasle osobe, a zbog visoko postavljenog krova viši putnici neće imati problem s položajem glave. Kao šećer na kraju dolazi prtljažnik kapaciteta od čak 440 litara koji će u cijelosti zadovoljiti većinu obiteljskih zahtjeva za prtljagom.

Upravljač je savršene debljine i promjera te je u odličnom odnosu s instrument pločom pa ne prekriva niti jedan instrument.Foto: Petar Santini

Uvjerljiv u vožnji

Za vrijeme testa smo s Tipom otišli na put do Dubrovnika. Petero odraslih osoba, prtljaga za tri dana i cjelokupna fotooprema sa stativima. Sve je bez problema stalo u prtljažnik bez pretjerane kombinatorike i “Sokoban” testiranih iskustava (još nešto čega se treba sjetiti iz daleke prošlosti).

Naš testni Tipo bio je opremljen s 1.3 JTD turbodizelašem od 95 KS. Snagu razvija iz niskih 3750 okretaja u minuti uz okretni moment od čak – 200 Nm već pri 1500 okretaja (inače, 200 Nm iz 1.3 litrenog motora je odličan podatak s kojim se malo motora može pohvaliti).

U vožnji se Tipo ponaša upravo kao da ga pogoni 95 konja. Dakle, prosječno, ali uvjerljivo. Nema tu nekih suludih jurnjava, ali gore spomenutih 95 KS uz solidan 5-stupanjski mjenjač (precizan uz malo predugačak hod ručice) ostvaruje prosječnu potrošnju na testu od pet litara na 100 kilometara. Uz maksimalnih 180 km/h i 12 sekundi do 100 jasno je da se ne radi o sprinteru već maratoncu savršenom za obitelj kojoj je pouzdanost, komfor i potrošnja daleko više na ljestvici od jurnjave, škripanja guma ili rušenja brzinskih rekorda.

U gradu će vam teško ikada nedostajati konja, a na otvorenoj cesti se jednostavno morate pomiriti s češćim “šaltanjima” ako želite biti brži. Ostatak voznih svojstava je u skladu s novom Tipo filozofijom. Čvrsto, precizno i bez uvijanja karoserije pri jačim zavojima uz odlične kočnice i solidan ovjes.

Ovo će odagnati dvojbe oko kupnje

Trenutačno u Hrvatskoj teško možete naći automobil koji za 140.000 kuna nudi turbodizelaša s prosječnih pet litara potrošnje, ovako mnogo prostora, odlična vozna svojstva, hrpu opreme (17-inčne aluminijske naplatke, senzore za parkiranje, automatsku klimu, 7” LCD touch infotaiment sustav, navigaciju…) kao što to nudi novi Fiat Tipo.

Ukratko, jedan od trenutačno najsigurnijih Best Buy-eva u klasi. Ako imalo dvojite, probajte… Dvojbe će nestati nakon nekoliko kilometara.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

FIAT TIPO 1.3 MULTIJET LOUNGE

motor: 4 cilindra, turbodizelski

obujam: 1248 ccm

snaga: 70kW/95KS pri 3750/min

moment: 200Nm pri 1500/min

mjenjač: 5 stupnjeva, ručni

maks.brzina: 180 km/h

0-100 km/h: 11,7 s

potrošnja: 5,2/3,5/4,1 l/100km

test: 5 L/100 km

emisija CO2: 108 g/km

dimenzije: 4368/1792/1495 mm

prtljažnik: 440 L

masa: 1280 kg

jamstvo: 5 godina

cijena: 141.000 kn

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr