TOTALNO DRUKČIJI OD DRUGIH

TESTIRALI SMO: DS4 Crossback 2.0 BlueHDi 180 Sport chic je bez konkurencije u klasi

Kada je Citroën izbacio prve modele DS-a, vjerojatno ni u najoptimističnijim planovima taj model nisu vidjeli kao samostalni brend. U startu je ljudima bilo teško doživjeti DS4 i kasnije DS5 kao premium (iako se o definiciji premium automobilskih brendova može raspravljati nadugačko i naširoko), međutim malo po malo i eto odluke u Citroënu da se DS potpuno izdvoji kao samostalna marka i krene na svoj životni put neovisno o svojoj starijoj C4 braći.

Pet godina kasnije DS i dalje privlači poglede, njegovi vlasnici se potpuno opravdano diferenciraju od drugih vozača, a posjedovati DS govori da voliš lijepo, nisi opterećen cijenom (čitaj dobrostojeći si), furaš neki sebi prihvatljiv film te se ne opterećuješ klasičnim automobilskim tezama. Imaš, voliš, uživaš – konačni moto DS vozača.

Kada su vidjeli kako im ide s “klasičnim” DS4, u Citroënu su odlučili još malo proširiti tu samo za njih otvorenu nišu te su na tržište izbacili crossover. Urbanog šminkera koji izgledom koketira s terencom, a zadržava već prije spomenutu filozofiju potencijalnih vlasnika i vozača. Bez pravog konkurenta u tom tzv. premium crossover segmentu, za očekivati je da će pokupiti one vozače kojima postojeći DS4 nije bio dovoljno otkačen, a žele biti totalno drukčiji od drugih.

img_0523
Upadljiva narančastocrvena boja, podignuto podvozje (za 30 mm u odnosu na klasični DS4), crni 18-inčni naplatci, prepoznatljiva coupe bočna linija te atraktivni zadnji spojler upućuju na sličnost s DS4 bratom, ali i na posebnost i originalnost kojom se diči u odnosu na konkurenciju.Foto: Netmobil.hr

Posebnost i originalnost

A da je DS4 Crossback totalno drukčiji od drugih vidljivo je već na prvi pogled. Upadljiva narančastocrvena boja, podignuto podvozje (za 30 mm u odnosu na klasični DS4), crni 18-inčni naplatci, prepoznatljiva coupe bočna linija te atraktivni zadnji spojler upućuju na sličnost s DS4 bratom, ali i na posebnost i originalnost kojom se diči u odnosu na konkurenciju. U unutrašnjosti slična priča, kvalitetni materijali (da, u DS modelima se doista ne štedi na kvaliteti), odličan dizajn već otprije poznat iz DS4 modela koji je ovdje više sportski skrojen.

Za upravljačem vam ništa neće nedostajati, odlična sportska sjedala, udobna, čvrsta, fantastična bočna potpora ne umaraju ni na duljim putovanjima. Dobro pozicioniran multifunkcijski upravljač  (bio bi još bolji da je nešto manji u promjeru), pregledni instrumenti (pozadinsko osvjetljenje se može mijenjati) te 7-inčni centralno postavljeni ekran osjetljiv na dodir će vam dodatno olakšati snalaženje u zvuku, vremenu i prostoru (naravno da je DS4 opremljen navigacijom).

Iako je 7-inčni ekran potpuno funkcionalan i nemamo baš niti jednu zamjerku, konkurencija nas je već dobrano razmazila s većim ekranima tako da bismo i ovdje voljeli vidjeti nešto više inča u dijagonali. Senzore za parkiranje, automatsku klimu, kameru za vožnju unatrag ABS, ASP i ostalo nećemo posebno ni nabrajati jer je to već apsolutna klasika za ovakav automobil.

Straga su punici, nažalost, limitirani visinom krova koja za više suputnike može predstavljati manji problem, ali zato ovdje nema nervoznog poskakivanja stražnjeg kraja kao ni neudobnih udaraca na kralježnicu. Ipak je ovo Francuz i koliko god on bio sportaš, udobnosti kod njih nikada ne fali.

Cijena premašuje 280.000 kuna

Ispod poklopca se nalazi otprije poznati Citroënov 2.0 BlueHDi motor snage 180 KS i 400 Nm okretnog momenta pri 2000 o/min. Ovi suhoparni podaci u praksi znače da naš i vaš testni DS4 ozbiljno juri, a uparen s nelošim 6-brzinskim automatikom omogućava dobra ubrzanja i veliki raspon korištenja okretnog momenta. Automobil čupa iz svih okretaja, snage gotovo nikada ne nedostaje, a u gradu bestrzajni mjenjač omogućava potpuno opuštenu vožnju. Na otvorenoj cesti pri većim brzinama primjetna je nešto malo veća buka (simbolično veća) prije svega zbog nešto više siluete.

Prilikom pretjerivanja u zavojima vidljivo je djelomično naginjanje karoserije (zbog povišenog ovjesa), ali to niti u jednom trenutku nije nekontrolirano. Odličan ovjes jako dobro “telefonira” informacije sa ceste, a dovoljno direktan upravljač već s minimalnim korekcijama ispravlja putanju kada se pretjera. U gradu povišeni ovjes omogućava lakše parkiranje na rubnike, a veliki bočni retrovizori omogućavaju odličnu preglednost. Coupe linija donekle smanjuje vidljivost straga (klasika za sva coupe vozila), ali zato i postoje odlični senzori za parkiranje i kamera straga da vam rikverc ne predstavlja traume.

I nikako nemojmo zaboraviti odličan vjetrobran koji svojom veličinom omogućava pravi panoramski doživljaj vožnje doista rijetko vidljiv kod drugih automobila. Citroën DS4 Crossback sport je stvarno automobil bez konkurencije u svojoj klasi. Kao sa svim ostalim posebnostima tako ni njega nećete svakodnevno susretati na cesti (osim ako ne živite pored susjeda koji ga ima).

img_0563
Za upravljačem vam ništa neće nedostajati, odlična sportska sjedala, udobna, čvrsta, fantastična bočna potpora ne umaraju ni na duljim putovanjima.Foto: Netmobil.hr

Njegovi vlasnici žele baš takav automobil, točno znaju zašto i ni sekunde ne dvoje u svoju odluku. Njima prosječna potrošnja od osam litara ne znači toliko mnogo (iako je odličan podatak) kao ni cijena od 282.755 kuna do registracije jer je DS4 Crossback Sport upravo točka na i koja im je nedostajala.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

DS4 Crossback 2.0 BlueHDi 180 Sport chic

Vrsta motora: Turbodizel

Obujam motora: 1997 ccm

Broj cilindara: 4

Snaga u KS: 180 KS pri 3750 o/min

Snaga u kWh: 133 kWh pri 3750 o/min

Okretni moment: 400 Nm pri 2000 o/min

Mjenjač: automatski

Pogon: prednji pogon

Ubrzanje 0-100 km/h: 8,60 s

Maksimalna brzina: 205 km/h

Potrošnja (grad): 5,20 l/100 km

Potrošnja (otvorena cesta): 3,80 l/100 km

Potrošnja (kombinirano): 4,30 l/100 km

Potrošnja (tijekom testa): 8,00 l/100 km

CO2 emisija: 113 g/km

Dužina: 4284 mm

Širina: 1810 mm

Visina: 1535 mm

Međuosovinski razmak: 2610 mm

Obujam prtljažnika: 385 l

Masa vozila: 1420 kg

Gume: 225/45 R18

Cijena : 263.562 kn

Dodatna oprema: metalik boja, narančasta tourmaline – 4500 kn, kamera za vožnju unatrag + pomoć pri parkiranju sprijeda + sustav za nadzor mrtvog kuta –  5900 kn, navigacija na 7” tabletu osjetljivim na dodir (sadrži CD čitač) – 4000 kn, naplatke od lagane legure 18" BRISBANE + rezervni kotač smanjenih dimenzija – 850 kn.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr