Kupnja polovnih automobila je često uzbudljiv proces, ali je važno biti oprezan jer prevaranti vrebaju i koriste različite tehnike kako bi namamili potencijalnu žrtvu.
Evo na što trebate obratiti pažnju prilikom kupnje polovnog prijevoznog sredstva.
Plaćanje unaprijed
Prevaranti reklamiraju automobile koji izgledaju jeftino. Zatim uvjeravaju potencijalnog kupca da je automobil na udaljenoj lokaciji i traže da se novac unaprijed uplati. Također se često pretvaraju da postoje drugi zainteresirani kupci kako bi stvorili osjećaj hitnosti.
Nakon što se novac prebaci, oni ga povlače, brišu oglas i potpuno nestaju.
Lažna web stranica dilera automobila
Prevaranti kreiraju lažne web stranice dilera automobila na kojima prikazuju vrlo atraktivne ponude. Često su ove stranice vrlo slične poznatim lancima ili brendovima autokuća i koriste gotovo identične veze.
Kada kupci pronađu ove ponude i kontaktiraju navodnog prodavača, od njih se često traži da plate unaprijed i izgube novac. Kupci uvijek trebaju obratiti veliku pažnju na bilo koju web lokaciju na koju prenose novac, a ako ponuda izgleda previše dobro da bi bila istinita, vjerojatno je.
Skrivanje činjenice da je auto iz uvoza
Ponekad prodavači izbjegavaju spominjati povijest automobila u stranim zemljama. Čak i ako je automobil uvezen prije pet ili osam godina, ovo je i dalje važan podatak koji može biti presudan u donošenju odluke.
Uvoz automobila je relativno lak i jeftin, zbog čega mnogi automobili kupljeni u jednoj zemlji završavaju u drugoj. Međutim, tijekom prekograničnih transakcija, kilometraža se može manipulirati i neka šteta se može sakriti.
Prijevare s vraćanjem kilometraže
Vraćanje kilometraže prakticiraju prevaranti koji žele lažno povećati vrijednost automobila za prodaju. Na starijim automobilima kilometraža se može vratiti mehanički, dok se na novim vozilima to može napraviti pomoću dijagnostičkih uređaja.
Prijevara s brojačem kilometara čini da je automobil prešao manje kilometara nego što zapravo jest, što dovodi vozača u opasnost da kupi automobil s mehaničkim problemima te da vrijedi manje od cijene koju je platio za njega.
Lažni izvještaj o povijesti vozila
Neki prodavači s lošim namjerama falsificiraju izvještaje i povijest vozila kako bi dokazali kupcima da automobil koji prodaju nema nedostataka. Kada se izvještaji o povijesti tiskaju, a ne generiraju na licu mjesta, neki ključni događaji mogu biti izbrisani. Zato klijenti trebaju sami generirati izvještaj o povijesti kako bi izbjegli prijevaru, piše Danas.
POGLEDAJTE VIDEO: Provjerite varaju li automehaničari dezinformirane vozače