Stručnjakinja Zrinka Ristić Dedić je za RTL rekla da se teško može tvrditi da su nove tehnologije krive za odgode upisa mališana u škole, ali primjećuje da djeca te dobi imaju manje razvijene predvještine pisanja i čitanja nego nekad.
Institut za društvena istraživanja potpisuje veliko istraživanje o mobitelima u školama, a u kojem su sudjelovali nastavnici i učenici iz 84 škole, pokazuju da više od 85 posto nastavnika podržava zabranu mobitela.
Učenici su podijeljena mišljenja pa tako 52 posto petaša je za zabranu korištenja mobitela u školama, a njih 47 posto je protiv. Kada je riječ o učenicima 7. razreda zabranu podržava njih 31 posto, a protiv je gotovo 69 posto učenika.
Stručnjakinja je rekla da je potrebno uvažiti perspektive svih u školama i dogovoriti kako će se mobiteli koristiti u nastavi, ali i u nenastavno vrijeme.
Rezultati istraživanja
Ristić Dedić je otkrila detalje istraživanja: "Proveli smo ga u pandemijskom kontekstu istražujući kako učenici koriste tehnologiju u vrijeme kad su učenici bili još više usmjereni prema digitalnom, kako u školskom životu, tako i u slobodno vrijeme. Naše istraživanje pokazalo je, baš kao i sva svjetska istraživanja, da je umjerenost u korištenju mobitela i drugih digitalnih tehnologija ključno. Pretjerano korištenje mobitela negativno je povezano i sa psihičkim zdravljem djece i dobrobiti mladih".
Dodala je da se mobiteli u školama trebaju koristiti na odgovoran i umjeren način: "Djeca ga trebaju što više stvaralački koristiti kao pomoć u rješavanju problema, kritički sagledavati informacije koji se kroz taj svijet plasira. Zagovaramo umjerenost, odgovornost, osviještenost i ograničavanje korištenja mobitela, posebno za mlađu djecu."
Pričala je i posljedicama prekomjernog i nekontroliranog korištenja mobitela: "Osim što je moguća čak i ovisnost o takvim stvarima, problemi su i slabija dobrobit. Naša istraživanja pokazuju veću depresivnost, anksioznost, usamljenost i slabiju čak zadovoljstvo životom djece koje koriste mobitele. Te veze nisu čvrste, ne može se utvrditi uzročno posljedična veza, ali svakako pretjerano korištenje mobitela nije zdravo za dječje zdravlje."
"Teško je to tvrditi, ali pokazuje se da djeca nemaju razvijene predvještine pisanja i čitanja koje smo nekad imali u toj dobnoj skupini. Roditeljima je također savjetovala da budu dobar model djeci. "Obitelji osigurajte zabavne aktivnosti koje nisu pred ekranima", rekla je Zrinka Ristić Dedić.
POGLEDAJTE VIDEO: Trebaju li se zabraniti mobiteli u hrvatskim školama?