Sigurno vam se barem jednom dogodilo da baš želite kupiti neki komad odjeće ili obuće, a da na stanju piše "sold out". Međutim, jeste li zaista nešto propustili ili je to samo jedan u nizu marketinških trikova?
Povratak Phoebe Philo i njena prva kolekcija u gotovo pola desetljeća pobudila je interes mnogih ljubitelja mode. Cijela kolekcija je bila odmah dostupna u prodaji putem njene nove online trgovine, ali u samo četiri sata se na određenim komadima pojavio crveni filter. Taj "sold out" efekt često utječe na ljudsku psihu i podsvijest, budući da je prirodno da želimo ono što je nedostupno i što trenutno ne možemo imati.
Liste čekanja i predbilježavanje
Bez obzira na visoke cijene, prvo su se rasprodali vrlo specifični komadi, dok se jednostavniji komadi odjeće i modni dodatci nisu odmah rasprodali. Nedugo nakon toga, za određene komade je uvedena lista čekanja i predbilježbe na koje ljudi obično nasjedaju jer žele biti dio važne modne priče.
Marketinški trik
Učinak rasprodanosti je kada potrošači kupe nešto drugo ili se pridruže listi čekanja za proizvod nakon što su primijetili veliku količinu rasprodanih artikala na stranici, unatoč činjenici da u početku nisu bili zainteresirani za kupnju. Praksa koja postoji već duže vrijeme, može uvelike promijeniti stavove potrošača, uvjeravajući ih u kvalitetu proizvoda na temelju informacija koje nisu uvijek transparentne, piše portal NSS Magazine.
POGLEDAJTE VIDEO: Modni gafovi hrvatskih političarki: Što je zabranjeno nositi u Saboru?